الیزابت هلمز موسس Theranos در دادگاه کلاهبرداری در ایالات متحده شهادت می دهد

الیزابت هلمز موسس Theranos در دادگاه کلاهبرداری در ایالات متحده شهادت می دهد

اگر الیزابت هلمز به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شود، با چندین دهه زندان روبرو خواهد شد.

سن خوزه:

الیزابت هولمز، ستاره بیوتکنولوژی سقوط کرده، روز جمعه در محاکمه کلاهبرداری خود در دره سیلیکون، یک تاکتیک مخاطره آمیز برای دفاع از خود در برابر اتهاماتی که می تواند او را به زندان ببرد، شرکت کرد.

هولمز در صورت محکوم شدن به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران در استارت آپ آزمایش خون خود که زمانی میلیاردها ارزش داشت، اما به دلیل ادعاهای کلاهبرداری از بین رفت، احتمالاً با دهه ها پشت میله های زندان روبرو خواهد شد.

پس از اینکه دادستان ها روز جمعه پس از 11 هفته شهادت بیش از 22 شاهد در دادگاه فدرال سن خوزه به پرونده خود پایان دادند، تیم هولمز 37 ساله پاسخ خود را آغاز کرد.

به دنبال دو شاهد جزئی، مدافع هولمز را به جایگاه فراخواند و او مسیر شغلی خود را با همان صمیمیت و صدای معروفی که بخشی از جذابیت او برای سرمایه گذاران شد، بازگو کرد.

او در دادگاه گفت: “من به تنهایی این کار را انجام می دادم، سپس یک شرکت راه اندازی کردم. پول را برای راه اندازی یک آزمایشگاه و استخدام دانشمندان جمع آوری کردم.”

“آن شرکت Real Time Cures نام داشت… نامش را به Theranos تغییر داد.”

موضع گیری در دفاع از او خطرات قابل توجهی را به همراه دارد زیرا دادستان ها می توانند به هرگونه تناقض در بیانیه های عمومی متعدد هولمز حمله کنند.

هولمز Theranos را در سال 2003 در 19 سالگی راه‌اندازی کرد و نوید ماشین‌های آزمایش خون سلف سرویس را داد که می‌توانستند طیف تحلیلی را با قیمت ارزان و تنها با چند قطره خون اجرا کنند.

او حامیان برجسته ای مانند روپرت مرداک و جیم متیس، رئیس سابق پنتاگون ایالات متحده را جذب کرد، اما همه اینها پس از یک سری داستان های وال استریت ژورنال در سال 2015 آشکار شد که آیا ماشین های ترانوس کار می کنند یا خیر.

دادستان ها ادعا می کنند که او عمداً یک دروغ فروخته است تا سرمایه گذاران را فریب دهد، اما دفاعیات او در ابتدای بحث گفت که او گناهی بیش از تلاش و شکست در تحقق یک ایده رویایی ندارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)