الکسی ناوالنی، منتقد پوتین، بیماری مرموزی دارد که ممکن است مسموم کننده باشد

ناوالنی، منتقد پوتین، بیماری مرموزی دارد که ممکن است مسموم کننده باشد

سخنگوی ناوالنی گفت که ناوالنی با درد شدید بدون کمک پزشکی در سلول تنبیهی نگهداری می شود. (فایل)

مسکو:

کیرا یارمیش، سخنگوی او گفت که الکسی ناوالنی، برجسته‌ترین رهبر اپوزیسیون روسیه، در زندان با یک بیماری مرموز دست و پنجه نرم می‌کند که می‌تواند نوعی سم کند عمل باشد، زیرا او در کمتر از دو هفته 8 کیلوگرم وزن کم کرده است.

یارمیش در پستی در توییتر گفت: «ما این را مستثنی نمی‌کنیم که در این زمان الکسی ناوالنی به آرامی مسموم می‌شود، به آرامی کشته می‌شود تا توجه کمتری را به خود جلب کند.

او گفت: «او با درد شدید بدون کمک پزشکی در سلول تنبیهی نگهداری می‌شود.

ناوالنی یک وکیل سابق که بیش از یک دهه پیش با تحقیر نخبگان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و بیان اتهامات فساد در مقیاس گسترده به شهرت رسید، مدت ها پیش پیش بینی کرده بود که روسیه ممکن است با آشفتگی سیاسی لرزه ای مواجه شود.

در سال 2020، او از تلاش ظاهری برای مسموم کردن او در طول پرواز در سیبری جان سالم به در برد که آزمایش‌های آزمایشگاهی غربی نشان داد که یک عامل اعصاب است. روسیه تلاش دولت برای کشتن او را رد می کند.

او به دلیل آن مسمومیت در آلمان تحت درمان قرار گرفت، اما در سال 2021 داوطلبانه به روسیه بازگشت، جایی که در بدو ورود دستگیر و در یک پرونده کلاهبرداری که او آن را دارای انگیزه سیاسی می‌داند، زندانی شد.

یارمیش گفت که به دلیل بیماری مرموز ناوالنی، نیروهای اورژانس شبانه روز جمعه تا شنبه به مستعمره کیفری IK-6 در ملخوو، حدود 250 کیلومتری (115 مایلی) شرق مسکو، جایی که ناوالنی در آنجا نگهداری می شود، فراخوانده شدند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)