اقدام نظامی در مکزیک باید روی میز باشد – نماینده کنگره آمریکا – اخبار RT World

دن کرنشاو، جمهوری‌خواه تگزاس، استدلال کرده است که کارتل‌های مواد مخدر در کشور همسایه یک “خطر آشکار و فعلی” هستند.

دن کرنشاو، عضو کنگره، استدلال می‌کند که مداخله نظامی علیه کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک باید یکی از گزینه‌های مورد بررسی دولت آمریکا باشد. با این حال، جمهوریخواه تگزاس تاکید کرد که هر گونه عملیاتی باید با همکاری نزدیک با مقامات مکزیکی انجام شود.

کرنشاو در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی FOX 26 هیوستون در روز یکشنبه ادعا کرد که دولت مکزیک “کنترل عملیاتی در سمت خود از مرز ندارد.”

این سیاستمدار استدلال کرد که گروه های جنایتکار در واقع کنترل مرز را در دست دارند و کل سود سالانه کارتل ها را حدود 13 میلیارد دلار تخمین زد. کرنشاو همچنین گفت که فنتانیل مواد افیونی مصنوعی توزیع شده توسط سندیکاهای مکزیکی باعث مرگ می شود. “ده ها هزار آمریکایی در سال.”

شرایط ایجاب می کند الف “رویکرد دولت جدید،” کرنشاو مدعی شد و افزود که باید با کارتل‌ها به عنوان “دشمن دولت که آنها هستند.”

در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند باید اقدام نظامی در نظر گرفته شود، کهنه سرباز نیروی دریایی نشان داد که در دسترس نگه داشتن این گزینه باید یک امر باشد. “اولویت بزرگ.”

اقدامات نظامی با هماهنگی مقامات مکزیکی انجام خواهد شد به کارتل‌ها پیام دهید که از خط قرمز تولید فنتانیل عبور کرده‌اند. کرنشاو اعلام کرد.

واشنگتن کار خواهد کرد “با و از طریق دولت مکزیک” این نماینده کنگره با تاکید بر اینکه اگر اقدام نظامی انجام دهد، افزود ما یک خطر آشکار و فعلی، اساساً یک تهدید شبه نظامی، درست در مرز خود داریم و باید با آن مقابله کنیم.»


آمریکا حضور نظامی خود را در مرزها افزایش می دهد

در ماه مارس، کرنشاو توییتی به زبان اسپانیایی منتشر کرد و از لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک پرسید که چرا با پیشنهادی که نماینده کنگره در ژانویه ارائه کرده بود مخالفت کرده است. این سند خواستار مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه کارتل های مواد مخدر در مکزیک شد.

تقریباً در همان زمان، سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام استدلال کرد که زمان آن فرا رسیده است “مکزیک را در نظر بگیرید” و پیشنهاد تعیین چند کارتل به عنوان “گروه های تروریستی خارجی”

در پاسخی آشکار به آن تماس ها، رئیس جمهور اوبرادور اصرار داشت که دولت او چنین بوده است به هیچ دولت خارجی اجازه مداخله در قلمرو ما را نمی دهیم، چه رسد به اینکه نیروهای مسلح دولتی مداخله کنند.»

اوبرادور استدلال کرد که مکزیک “از کسی دستور نمی گیرد” و هرگونه پیشنهاد اقدام نظامی آمریکا در کشورش را به عنوان “بی مسئولیت.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: