اقامتگاه سلطنتی بریتانیا قبل از تاجگذاری هدف قرار گرفت – RT World News

پلیس می گوید فشنگ های تفنگ ساچمه ای در یک “حادثه سلامت روان” به کاخ باکینگهام پرتاب شده است.

اسکاتلند یارد می گوید مردی که به دروازه های کاخ باکینگهام نزدیک شده و گفته می شود چندین شی را به داخل آن پرتاب کرده بود، عصر روز سه شنبه بازداشت شد. این حادثه تنها چند روز قبل از تاجگذاری شاه چارلز سوم رخ می دهد.

این فرد که شناسایی نشده است، حوالی ساعت 7 بعدازظهر به وقت محلی به دروازه های اقامتگاه سلطنتی نزدیک شد و آنچه را پلیس می گوید ممکن است پرتاب کند. “گلوله های تفنگ ساچمه ای” به محوطه کاخ وی به دلیل داشتن سلاح تهاجمی دستگیر شد.

“ماموران بلافاصله برای دستگیری این مرد تلاش کردند و او در بازداشت پلیس قرار گرفت.” جوزف مک‌دونالد، سرپرست ارشد، در بیانیه‌ای گفت. هیچ گزارشی مبنی بر شلیک گلوله یا جراحتی به افسران یا اعضای مردم گزارش نشده است.»

به گزارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی، پلیس متروپولیتن با این رویداد برخورد می‌کند “یک حادثه ایزوله بهداشت روانی” و مرتبط با تروریسم نیست.


بریتانیایی ها برای اولین بار به پادشاه خود سوگند یاد کردند

یک حلقه امنیتی در اطراف کاخ ایجاد شد در حالی که افسران یک اقدام را انجام دادند “تخریب کنترل شده” از مظنون “مشکوک” کیسه. گلوله های مشکوک به عنوان مدرک نگهداری می شدند. بسیاری از جاده های اطراف اقامتگاه سلطنتی ظرف چند ساعت بازگشایی شدند.

نه چارلز و نه ملکه همسر کامیلا در زمان حادثه داخل کاخ نبودند. خانواده سلطنتی در این باره اظهار نظر رسمی نکرده است.

سرویس‌های امنیتی بریتانیا پیش از مراسم تاج‌گذاری روز شنبه، که انتظار می‌رود تعداد زیادی از سران کشورها و مقامات عالی دولتی در آن حضور داشته باشند، در حالت آماده باش هستند. چارلز در سپتامبر گذشته پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت دوم، طولانی‌ترین پادشاه بریتانیا، به سلطنت رسید.

این مراسم مفصل سنت‌های چند صد ساله را شامل می‌شود، از جمله سوگند وفاداری که اسقف اعظم کانتربری از عموم مردم خواست تا در کنار همتایان بریتانیایی سوگند یاد کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: