افشای اطلاعات پنتاگون حاکی از حمله هکرهای روسی به خط لوله کانادا – NYT – RT World News

اسناد مشخص نمی کنند که کدام خط لوله نفوذ کرده است و اپراتورهای کانادایی هیچ رویداد مهم هک را تأیید نکرده اند.

طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز، یک گروه هکتیویست مرتبط با دولت روسیه مدعی شده است که شبکه های یک خط لوله گاز کانادا را نقض کرده است.

این نشریه با استناد به اسناد افشا شده پنتاگون، ادعا می کند که اسناد طبقه بندی شده حاوی تبادل افسران ناشناس سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) و یک گروه جنایتکار سایبری به نام “زاریا” است.

در ارتباطات خود با FSB، هکرها ظاهراً تصاویری را در ماه فوریه به اشتراک گذاشتند که نشان می داد آنها توانایی افزایش فشار سوپاپ، غیرفعال کردن آلارم ها و خاموش کردن اضطراری یک ایستگاه توزیع گاز نامشخص در کانادا را دارند.

طبق اسناد، افسران FSB پیش بینی کردند که “یک عملیات موفقیت آمیز باعث انفجار در ایستگاه توزیع گاز می شود” و “نظارت گزارش های خبری کانادا برای نشانه های انفجار.”


کشورهای متعددی در مورد افشای اطلاعات پنتاگون تردید دارند

نیویورک تایمز گزارش می دهد که نتوانسته است هیچ یک از این اطلاعات را به طور مستقل تأیید کند، در حالی که سازمان امنیت ارتباطات کانادا، که مسئول جمع آوری اطلاعات خارجی و امنیت سایبری کانادا است، از اظهار نظر در مورد هر رویداد خاصی خودداری کرده است.

CBC News کانادا و Canadian Press نیز نتوانسته‌اند این ادعاها را تأیید کنند، اما خاطرنشان کردند که دو اپراتور خط لوله – TC Energy و Enbridge – اعلام کرده‌اند که زیرساخت‌های آنها توسط هیچ تلاش هکری به خطر نیفتاده است.

کاخ سفید، شورای امنیت ملی و وزارت امنیت داخلی همگی از اظهار نظر در مورد ادعای خط لوله خودداری کرده اند، در حالی که جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز دوشنبه پیشنهاد کرد که برخی از اسناد موجود در بخش فاش شده “دکتر شده اند.”

این دسته از اسناد حساس در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس در پلتفرم چت Discord به صورت آنلاین ظاهر شد، اما اولین گزارش ها در مورد افشای آن تا هفته گذشته منتشر نشد.

رسانه های غربی گزارش داده اند که دولت بایدن در حال حاضر در این کشور حضور دارد “حالت بحران” و اینکه پنتاگون تحقیقات داخلی در مورد نشت را آغاز کرده است “خطر بسیار جدی” به واشنگتن

با این حال، تعدادی از مقامات، از جمله از کشورهای متحد ایالات متحده، صحت این افشای اطلاعات را مورد تردید قرار داده و به تعدادی تناقضات و عدم دقت واقعی اشاره کردند. اوکراین، که به شدت در روزنامه ها به چشم می خورد، حتی پیشنهاد کرده است که این درز یک ترفند روسیه برای منحرف کردن برنامه ضدحمله بهاری کی یف است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: