افشای اطلاعات پنتاگون «اعتماد» متحدان ایالات متحده – مقامات سابق – اخبار RT World را تضعیف می کند

کارشناسان به CNBC گفته اند که این رسوایی ممکن است پیامدهای گسترده ای برای واشنگتن داشته باشد

افشای اسناد بسیار حساس پنتاگون باعث تضعیف این اسناد شده است “اعتماد” مقامات اطلاعاتی سابق روز جمعه به CNBC ادعا کردند که بین ایالات متحده و متحدانش وجود دارد.

به گفته بیل لین، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا که اکنون به عنوان مدیر عامل شرکت تسلیحاتی Leonardo DRS خدمت می کند، این حادثه قبلاً در روابط با شرکای واشنگتن آسیب بزرگی ایجاد کرده است و آنها اکنون از به اشتراک گذاشتن اسرار خود محتاط خواهند بود.

«اگر نتوانیم از اسرار خود محافظت کنیم، سخت است که به ما اعتماد کنیملین به CNBC گفت. برای متحدان ما ویرانگر است که شاهد انتشار چنین اطلاعاتی باشیم.»

اسناد فاش شده قبل از اینکه هفته گذشته توجه رسانه ها و دولت آمریکا را به خود جلب کند، مدتی در فضای مجازی منتشر شده بود. این حادثه تحقیقات گسترده ای را برانگیخت که منجر به دستگیری جک تکسیرا، خلبان آمریکایی، یکی از اعضای 102 بال اطلاعاتی مستقر در کیپ کاد، ماساچوست در روز پنجشنبه شد.

مارتی مارتین، یک مامور اطلاعاتی کهنه کار که با سیا، آژانس امنیت ملی و ارتش ایالات متحده خدمت می کرد، ادعا کرد که این تصور که احتمالاً اسناد به دست آمده، چاپ شده و توسط یک نیروی هوایی جوان در سرور چت بازی پست شده است، به ویژه برای واشنگتن مضر است. .


افشاگر مظنون پنتاگون متهم شد

این واقعیت که یک بچه 21 ساله به این نوع مطالب دسترسی داشت؟ متحدان ما ما را شلخته و ناتوان می بینند.» مارتین به پخش کننده گفت. وی افزود که اشتراک گذاری اطلاعاتی درون سازمانی گسترده تری پس از 11 سپتامبر معرفی شد که نگرانی های او را در آن زمان برانگیخت.

یکی دیگر از مدیران مجتمع نظامی-صنعتی ایالات متحده که به شرط ناشناس ماندن با CNBC صحبت کرد، ابراز تردید کرد که افشاکننده مظنون تنها مقصر این رسوایی باشد. برخی از اسناد، یعنی یک مقاله بسیار طبقه بندی شده سیا، هرگز به سایر سازمان‌ها، حتی در داخل جامعه اطلاعاتی، منتشر نمی‌شد.» او مشاجره کرد. این مدیر اجرایی اضافه کرد که داشتن یک نیروی هوایی جوان بسیار مشکوک است “این نوع دسترسی.”

من فقط متقاعد نشده ام که یک پایگاه ANG به این نوع اسناد دسترسی داشته باشد. بنابراین من نمی‌دانم که آیا اسناد دیگری به این ترکیب اضافه شده‌اند.» او گفت.

پنتاگون صحت اسناد فاش شده را نه تایید و نه تکذیب کرده است و تنها اذعان کرده است که وضعیت را در دست گرفته است. “خیلی جدی” و تعهد به “هر سنگی را ورق بزن” تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است. با این حال، چندین مقام آمریکایی و خارجی صحت این اسناد را مورد تردید قرار داده و استدلال می‌کنند که برخی از آنها به نظر می‌رسد که پزشک یا کاملا جعلی هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: