افشاگر پنتاگون زودتر از آنچه تصور می شد شروع به اشتراک گذاری داده های طبقه بندی شده کرد – NYT – RT World News

این روزنامه می گوید گروه آنلاین دیگری را کشف کرده است که جک تکسیرا ممکن است اطلاعات حساسی را در آن پست کرده باشد

به گزارش نیویورک تایمز، جک تکسیرا، افشاگر مظنون پنتاگون، ممکن است زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد و با گروه بسیار بیشتری از مردم به اشتراک گذاری داده های حساس آنلاین را آغاز کرده باشد.

این سرباز گارد ملی هوایی ایالات متحده هفته گذشته دستگیر شد و متهم به حذف، نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی ایالات متحده شد. این پرونده مربوط به اسنادی در مورد درگیری روسیه و اوکراین و سایر موضوعاتی است که این جوان 21 ساله برای یک گروه 50 نفره در پلت فرم رسانه اجتماعی Discord منتشر کرده است.

اما نیویورک تایمز روز جمعه ادعا کرد که گروه دیسکورد دیگری را با حدود 600 عضو کشف کرده است که احتمالاً تیسیرا از اواخر فوریه 2022، زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، اطلاعات حساسی را به اشتراک گذاشته است.

شخص پشت این پست ها از نام مستعاری استفاده می کرد که قبلاً با Teixeira مرتبط بود و ادعا می کرد که در یک واحد اطلاعاتی نیروی هوایی ایالات متحده کار می کرده است. این روزنامه گفت که آنها تصاویری را که با تصاویری که سایر اعضای خانواده او از خانه خود در نورث داتون، ماساچوست ارسال کرده بودند، آپلود کردند.

داده های حساسی که در گروه دیسکورد ظاهر شد مربوط به تلفات روسیه و اوکراین، فعالیت های آژانس های جاسوسی مسکو و به روز رسانی کمک های نظامی غرب به کیف بود. NYT گفت که کاربر ادعا کرده است که این اطلاعات از NSA، CIA و سایر سازمان های اطلاعاتی دریافت شده است.


سخنگوی پنتاگون نمی‌داند چند سند فاش شده است

بر اساس این گزارش، ظاهرا اولین نشت تنها 48 ساعت پس از شروع درگیری رخ داده است، زیرا کاربر نوشته است که او گزارش پنتاگون را دیدم که می‌گفت یک سوم نیروها برای تهاجم استفاده می‌شوند.» او سپس ظاهراً به خود می بالید که دارد کمی بیشتر از اطلاعات منبع باز. مزایای حضور در یک واحد اطلاعاتی USAF.”

این روزنامه گفت که هیچ سند طبقه بندی شده واقعی در گروه به اشتراک گذاشته نشده است، اما پیشنهاد می کند که ممکن است توسط شخصی که آنها را ارسال کرده است حذف شده باشد.

این افشاگری ها تا 19 مارس ادامه داشت، زمانی که کاربر مورد نظر ظاهراً نوشت: “من تصمیم گرفتم با به روز رسانی ها متوقف شوم.”

“اطلاعات اضافی سوالاتی را در مورد اینکه چرا مقامات زودتر نشت اطلاعات را کشف نکردند، به ویژه از آنجایی که صدها نفر دیگر می توانستند پست ها را ببینند، ایجاد می کند.” NYT نوشت.

این روزنامه گفت که با FBI، وزارت دادگستری و وکلای Teixeira در مورد یافته های خود تماس گرفته است، اما همه آنها از اظهار نظر خودداری کردند.

بیشتر بخوانید:
افشای اطلاعات پنتاگون “اعتماد” متحدان ایالات متحده – مقامات سابق را تضعیف می کند

پنتاگون هرگز به طور رسمی صحت اسلایدهای توجیهی محرمانه را که در اوایل ماه جاری به تیتر یک رسانه ها تبدیل شد، تایید نکرده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفت که این اسناد هستند “برای مصرف عمومی در نظر گرفته نشده است” و داشت “بدون کار” بودن “در صفحه اول روزنامه ها یا تلویزیون.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: