افشاگری های پنتاگون چین را به تسلیح روسیه متهم می کند – WaPo – RT World News

این رسانه مدعی است جاسوسان آمریکا گزارش روسیه را در مورد ارسال تسلیحات پکن به مسکو رهگیری کرده اند

واشنگتن پست روز پنجشنبه مدعی شد که چین با عرضه آن موافقت کرده است “کمک کشنده” به روسیه، با استناد به ادعای رهگیری ارتباطات روسیه که در یک سند محرمانه پنتاگون ذکر شده است. این سند ظاهراً در یک انجمن بازی پیدا شده است و قبلاً در گزارش های رسانه ای ذکر نشده است.

به گزارش پست، خلاصه 23 فوریه از دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) شامل بخشی از جاسوسان آمریکایی بود که ارتباطات سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) را رهگیری می کردند. یکی از این رهگیری‌ها گفته می‌شود که چین مایل است به روسیه سلاح و مهمات برای استفاده در اوکراین بدهد، اما می‌خواهد آنها را به عنوان اقلام غیرنظامی پنهان کند.

این رسانه می گوید که این سند را از گروهی به نام دریافت کرده است “Thug Shaker Central” در برنامه پیام رسانی Discord. روزنامه پست انگشت اتهام را به سمت این گروه به عنوان منبع فایل های طبقه بندی شده که در چند هفته گذشته به عموم مردم درز کرده بود، نشانه رفته بود.

دولت ایالات متحده به طور رسمی صحت هیچ یک از اسناد را تأیید نکرده است، اما از رسانه ها خواسته است که محتوای آنها را پوشش ندهند و به تعقیب داخلی برای افشاگر پرداختند. یکی از اعضای گارد ملی هوایی ایالات متحده، که نیویورک تایمز اوایل روز پنجشنبه نامش را معرفی کرد، به دلیل گرفتن اسناد از این مکان محرمانه دستگیر شده است.


کشورهای متعددی در مورد افشای اطلاعات پنتاگون تردید دارند

در حالی که ODNI از اظهار نظر در مورد داستان پست خودداری کرد، دو مقام دولتی ناشناس گفتند که ایالات متحده چنین کرده است شواهدی مبنی بر انتقال سلاح یا کمک کشنده چین به روسیه دیده نشده است.

واشنگتن بارها پکن را به برنامه ریزی برای تامین سلاح یا مهمات مسکو متهم کرده است. چین نیز مانند غرب، آمریکا را به ریاکاری متهم کرده است “ارسال بی پایان سلاح به میدان جنگ” در اوکراین، به گفته وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه. به گفته وزارت دفاع روسیه، آمریکا و متحدانش تنها در سال 2022 به ارزش 100 میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تجهیزات به کی یف رسانده اند.

در حالی که عهد می بندد که مدارک را به نام “امنیت ملی،” با این وجود، رسانه‌های ایالات متحده برخی از ادعاهایی را که ادعا می‌شود در آنها وجود دارد – بدون ارائه عکسی از منبع، تقویت کرده‌اند.

یکی از این گزارش ها صربستان را به ارسال سلاح به اوکراین متهم کرد که بلگراد آن را به عنوان اخبار جعلی رد کرد. مسکو و قاهره نیز ادعای فروش مهمات مصر به روسیه را رد کردند. اسرائیل با عصبانیت اتهاماتی مبنی بر اینکه سرویس امنیتی آن موساد علیه بنیامین نتانیاهو کار می کند را رد کرد، در حالی که کره جنوبی این اقدام را محکوم کرد. “ساخته شده” گزارشی از نگرانی در مورد استفاده از تسلیحات این کشور در اوکراین.