افزایش سود آمازون به 3.2 میلیارد دلار در میان مجموعه ای از اخراج ها: گزارش

افزایش سود آمازون به 3.2 میلیارد دلار در میان مجموعه ای از اخراج ها: گزارش

تجارت آمازون علیرغم ترس از رکود همچنان به رشد خود ادامه می دهد. (نمایندگی)

سیاتل، واشنگتن:

آمازون سال را سیاه شروع می کند. CNN Business روز جمعه گزارش داد که غول تجارت الکترونیک روز پنجشنبه سود 3.2 میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول گزارش کرد که بسیار بیشتر از تخمین های تحلیلگران است.

شرکت مستقر در سیاتل در سه ماهه سال گذشته زیان 3.8 میلیارد دلاری را گزارش کرد.

نوسان به سمت سود در حالی رخ می دهد که آمازون اقدامات کاهش هزینه های خود را در ماه های اخیر افزایش داده است. بر اساس گزارش CNN Business، این شرکت دو دور اخراج، محصولات لغو و توسعه فروشگاه های فیزیکی را متوقف کرده است.

همچنین با وجود نگرانی‌های رکود اقتصادی که احتمالاً بر مخارج شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، حوزه‌های کلیدی کسب‌وکار آمازون همچنان در حال رشد هستند.

درآمد این شرکت در سه ماهه نسبت به سال قبل 9 درصد افزایش یافته است. CNN Business گزارش داد که آمازون انتظار دارد فروش خالص سه ماهه دوم بین 5 تا 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کند یا بین 127 تا 133 میلیارد دلار باشد.

جسی کوهن، تحلیلگر ارشد در Investing.com گفت: «نتایج نشان می‌دهد که اقدامات کاهش هزینه‌های جاری تأثیر مثبتی بر چشم‌انداز تجاری آمازون دارد». “راهنمای قوی آمازون برای درآمد Q2 شاخص دیگری است که نشان می دهد این شرکت ممکن است شروع به بیرون آمدن از جنگل کند.”

خدمات وب آمازون، که مدت‌ها به عنوان موتور سود برای این شرکت عمل می‌کرد، در طول سه ماهه رشدی دو رقمی را تجربه کرد که یکی دیگر از نشانه‌های مثبت برای تجارت کلی آن است.

CNN Business گفت: فروش بخش AWS نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش یافت و به 21.4 میلیارد دلار رسید و افزود: “این پس از کاهش رشد فروش در سه ماهه قبل رخ داد، زیرا مشتریان ابری به دلیل عدم اطمینان در مورد سلامت اقتصاد، کیف پول خود را سفت کردند.”

اندی جاسی، مدیر اجرایی، در بیانیه‌ای که همراه با انتشار درآمد منتشر شد، گفت: «در حالی که کسب‌وکار AWS ما شرکت‌هایی را که با احتیاط بیشتری در این محیط کلان هزینه می‌کنند هدایت می‌کند، ما همچنان به ایجاد روابط بلندمدت با مشتری اولویت می‌دهیم».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)