اعتراف فدرال رزرو آمریکا به شکست خود در شناسایی مشکلات سیلیکون ولی

بانک فدرال رزرو آمریکا به شکست خود در شناسایی مشکلات بانک های نوپا اعتراف کرد

شکست SVB در 10 مارس باعث ایجاد موج شوک در سراسر بخش بانکی شد

واشنگتن:

فدرال رزرو ایالات متحده در گزارشی که روز جمعه در مورد سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) در ماه گذشته منتشر شد، ضمن اعتراف به شکست های خود، خواستار نظارت بیشتر بر بانک ها شد.

مایکل بار، معاون نظارت فدرال رزرو، در بیانیه ای که همراه این گزارش بود، گفت: به دنبال شکست بانک سیلیکون ولی، ما باید نظارت و مقررات فدرال رزرو را بر اساس آموخته های خود تقویت کنیم.

مایکل بار گفت که مدیریت SVB قبل از فروپاشی سریع بانک نتوانست به اندازه کافی ریسک را مدیریت کند، در حالی که ناظران فدرال رزرو پس از شناسایی مشکلات در وام دهنده فناوری پیشرفته کالیفرنیا نتوانستند اقدامات لازم را انجام دهند.

شکست SVB در 10 مارس پس از پذیرفتن ریسک بیش از حد نرخ بهره، موج های شوکی در سراسر بخش بانکی ایجاد کرد و منجر به شکست یکی دیگر از بانک های منطقه ای ایالات متحده و ادغام تحت فشار غول بانکداری سرمایه گذاری سوئیسی Credit Suisse شد.

به نظر می رسد تلاش های هماهنگ تنظیم کننده ها در هر دو سوی اقیانوس اطلس در روزهای پس از فروپاشی SVB باعث کاهش آشفتگی بانکی و کاهش نوسانات در بازارهای مالی شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که فدرال رزرو از جدیت کمبودهای اساسی در مدیریت، نقدینگی و مدیریت ریسک نرخ بهره شرکت قدردانی نمی‌کند، زیرا اندازه دارایی‌های SVB بین سال‌های 2019-2021 در میانه رونق فناوری پیشرفته بیش از دو برابر شده است. .

مایکل بار در پاسخ گفت: فدرال رزرو به تقویت نظارت بانکی توجه خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که فدرال رزرو می تواند سریعتر خطرات و آسیب پذیری ها را شناسایی کند.

فدرال رزرو همچنین به دنبال تقویت چارچوب نظارتی برای بانک ها خواهد بود و تشدید قوانین مربوط به ریسک نرخ بهره، نقدینگی و سرمایه مورد نیاز و تست استرس را در نظر خواهد گرفت.

یک مقام ارشد فدرال رزرو پیش از انتشار این گزارش به خبرنگاران گفت: این بررسی گسترده‌تر خواهد بود و به قوانین نقدینگی و سرمایه فدرال رزرو نگاهی گسترده‌تر خواهد داشت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در بیانیه ای گفت که از گزارش “خود انتقادی” مایکل بار در مورد سقوط SVB استقبال می کند.

او گفت: «من با توصیه‌های او برای رسیدگی به قوانین و شیوه‌های نظارتی ما موافق و حمایت می‌کنم و مطمئن هستم که این توصیه‌ها منجر به یک سیستم بانکی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)