اعتراض کلیساهای اورشلیم به تلاش برای بیرون راندن مسیحیان – اخبار RT World

رهبران کلیسا در اورشلیم شکایت کرده اند که گروه های شهرک نشین «رادیکال حاشیه ای» در حال انجام یک «تلاش سیستماتیک» خشونت آمیز برای بیرون راندن مسیحیان از شهر هستند. اسرائیل بیانیه آنها را “بی اساس” و “خشمگین” خوانده است.

هفته گذشته، پدرسالاران و روسای کلیساهای محلی اورشلیم – مجموعه ای از فرقه های مختلف مسیحی – کمپینی را برای اعتراض به راه انداختند. “مکرر و پایدار” خشونت رادیکال و “مالکیت استراتژیک” تحصیل. آنها گفتند که هدف این تاکتیک ها بوده است “کاهش حضور مسیحیان.”

رهبران کلیسا در بیانیه ای که از سوی اسقف اورشلیم صادر شد، اشاره کردند “حوادث بی شمار” تجاوزات فیزیکی و لفظی علیه کشیشان، “ارعاب” مسیحیان محلی و “هتک حرمت” از مکان های مقدس و کلیساها صدا زدند “شکست سیاستمداران محلی، مقامات و سازمان های مجری قانون” برای جلوگیری از خشونت، که آنها به سال 2012 برمی گردند.

بیانیه مشترک توسط رهبری کلیه کلیساهای اصلی شهر، از جمله حضانت سرزمین مقدس به نمایندگی از واتیکان، اسقف ارتدوکس ارمنی اورشلیم، پاتریارک لاتین اورشلیم و رئیس کلیسای انگلیکن امضا شد.

این کمپین توسط اسقف اعظم کانتربری بریتانیا، جاستین ولبی، که سه شنبه گذشته بیانیه مشترک را در توییتر منتشر کرد و آن را یک “گریه قلب” و یک بیانیه بی سابقه … در مورد آینده مسیحیان در سرزمین مقدس. شورای جهانی کلیساها و سایر نهادها نیز حمایت کردند.

ادامه مطلب


ارتش اسرائیل قوانین آتش باز را تغییر داد

سران کلیسا نیز درخواست کردند “گفتگوی فوری” با مقامات سیاسی در “اسرائیل، فلسطین و اردن” با توجه به اینکه اینها توسط الف “تعهد اعلام شده” برای حفظ آزادی مذهبی علاوه بر برخورد با “چالش های ارائه شده توسط گروه های رادیکال،” گفتگوها ایجاد الف «منطقه ویژه فرهنگی و میراث مسیحی برای محافظت از یکپارچگی محله مسیحیان در شهر قدیمی اورشلیم».

اتهامات مربوط به تبعیض علیه مسیحیان در اورشلیم از آن زمان توجه رسانه ها را به خود جلب کرد و دولت اسرائیل سرانجام در این هفته به آنها پاسخ داد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای روز دوشنبه این نگرانی‌ها را اینگونه توصیف کرد “بی اساس” و “خشمگین کننده” و مدعی شد که آنها “تحریف واقعیت جامعه مسیحی” در کشور.

رهبران مذهبی نقش مهمی در آموزش مدارا و همزیستی دارند و باید از رهبران کلیسا انتظار داشت که مسئولیت خود و عواقب آنچه را منتشر کرده‌اند، که می‌تواند منجر به خشونت شود و به افراد بی‌گناه آسیب برساند، درک کنند. وزارت گفت.