اعتراض ساکنان و کارگران جنسی به طرح آمستردام برای “مرکز اروتیک” در حومه شهر

اعتراض ساکنان و کارگران جنسی به طرح آمستردام برای

کارگران جنسی اصرار دارند که می خواهند در منطقه چراغ قرمز “والن” بمانند

آمستردام:

فضا متشنج بود زیرا ساکنان با شهردار آمستردام در طرحی بحث برانگیز برای انتقال فحشا قانونی از منطقه چراغ قرمز تاریخی شهر به یک “مرکز وابسته به عشق شهوانی” در حومه شهر مواجه شدند.

در یک سالن اجتماعات در جنوب شهر، صدها نفر از مردم محلی عصبانی که نمی‌خواهند یک “فاحشه خانه بزرگ” در آستانه خانه‌شان باشد، به‌طور غیرمنتظره‌ای خود را در کنار کارگران جنسی قرار دادند که می‌خواهند در غرفه‌های نئون قرمز خود بمانند.

در وسط ردیف، فمکه هالسما، شهردار آمستردام قرار دارد، که به طرحی پایبند است که به نظر می‌رسد افراد کمی از آن خوششان می‌آید، علیرغم اینکه مخالفان او را «مادام فاحشه‌خانه» می‌خوانند.

یکی از مادران در نشستی در جنوب آمستردام، در نزدیکی یکی از سه سایتی که هالسما برای مرکز شهوانی 100 اتاقه پیشنهاد کرده است، در حالی که اشک می ریخت، گفت: “امکان ندارد.”

یکی از ساکنان مسن‌تر دو بادکنک طلایی که می‌گوید «نه» به گردنش می‌بندد، در حالی که دیگران در این کشور دوچرخه‌سوار چراغ‌های کوچک قرمز چشمک زن را به نشانه اعتراض حمل می‌کنند.

در همین حال، کارگران جنسی اصرار دارند که می خواهند در منطقه چراغ قرمز “والن” بمانند و به دلیل شکایت از جنایت، مستی و سوء مصرف مواد مخدر در این منطقه قربانی می شوند.

یکی از کارگران سکس که نام خود را میشل گذاشت، پس از جلسه به خبرگزاری فرانسه گفت: “شهردار می گوید ما فقط یک جاذبه گردشگری هستیم و مردم می آیند و به ما می خندند.” “این فقط مورد نیست.”

‘مقاومت’

این موضوع به نبردی برای آینده آمستردام تبدیل شده است، زیرا تلاش می کند تصویر “شهر گناه” خود را از بین ببرد و تاثیر گردشگری انبوه را کاهش دهد و در عین حال روح خود را حفظ کند.

ممکن است چندین سال طول بکشد تا هر مرکز وابسته به عشق شهوانی شکل بگیرد و شهرداری آمستردام قصد دارد تا پایان سال 2023 در مورد مکانی تصمیم بگیرد.

هالسما شهردار که به وضوح خسته بود پس از جلسه با آهی به خبرگزاری فرانسه گفت: «همیشه اعتراض وجود خواهد داشت، همیشه مقاومت وجود خواهد داشت، هر راه حلی که انتخاب کنیم.

در ماه مارس، ده‌ها کارگر جنسی که نقاب‌هایی بر تن داشتند و بنرهایی با مضمون «چراغ قرمز را نجات دهید» با شهردار روبرو شدند و گفتند که این طرح‌ها به معیشت آنها آسیب می‌زند و ناامن است.

شهردار همچنین در این نشست متهم شد که با راندن تجارت به هلند آسیب رسانده است.

این دعوا حتی آژانس دارویی اروپا (EMA) را نیز درگیر کرد، که به شدت با این واقعیت که دو سایت پیشنهادی در نزدیکی مقر جدید آن در جنوب آمستردام هستند، مخالفت کرده است، جایی که پس از برگزیت به آنجا نقل مکان کرد.

اما سازمان‌هایی مانند EMA «می‌دانند در چه شهری مستقر هستند»، هالسما پاسخ داد.

شهردار گفت که متقاعد شده است که مرکز وابسته به عشق شهوانی هیچ خطری ایجاد نخواهد کرد و کارگران جنسی در واقع امنیت بیشتری خواهند داشت.

خود کارگران جنسی نیز این موضوع را رد می کنند.

میشل گفت: “اگر از قبل در داخل هستید، خوب است، اما باید با درآمد خود نیز بیرون بروید.”

او همچنین استدلال کرد که 100 غرفه برای کارگران جنسی در مرکز شهوانی بسیار کمتر از 250 نقطه در منطقه چراغ قرمز است.

او افزود، اما، با فضاهای اختصاص یافته به استراحت، هنر، فرهنگ و سرگرمی های “شهوانی”، مرکز برنامه ریزی شده می تواند برای برخی مفید باشد، تا زمانی که هدف این باشد که منطقه چراغ قرمز را به طور کامل تعطیل نکند.

‘شکار ساحره’

الکساندر دی ووس، یک کارگر سابق جنسی که در این جلسه شرکت کرده است، می گوید که منطقه چراغ قرمز آمستردام تنها “بخش کوچکی” از فحشا در پایتخت هلند است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «کارگران جنسی ترنس و همجنس گرا نیز وجود دارند که «هیچ مکانی برای آنها وجود ندارد و این مرکز به آنها یک گزینه ارائه می دهد».

اما من از بستن منطقه چراغ قرمز حمایت نمی کنم.

دی ووس یکی از کارگران جنسی بود که اخیراً در آمستردام علیه این طرح ها و همچنین علیه اقدامات محدودکننده فزاینده در والن تظاهرات کرد.

فاحشه‌خانه‌ها باید در آخر هفته‌ها زودتر تعطیل شوند، در حالی که آمستردام اخیراً ممنوعیت کشیدن حشیش را – که می‌توان از کافی‌شاپ‌های معروف آمستردام خریداری کرد – در منطقه چراغ قرمز اعلام کرد.

آمستردام همچنین اخیراً یک کمپین «دور بمان» با هدف مردان جوان بریتانیایی راه‌اندازی کرد که آخر هفته‌های «وحشیانه» را در شهر برنامه‌ریزی می‌کنند.

اما مخالفان می‌گویند که این اقدامات یک «شکار جادوگر» است و سال‌ها استدلال کرده‌اند که صرفاً خروج از روسپی‌گری بر معیشت آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بدون اینکه مشکلات محله‌ی جنایت‌زده را حل کند.

میشل گفت، منطقه چراغ قرمز “پر از علائم در مورد هر چیزی که ممنوع است” است. مشکل این است که هیچ کس جریمه نمی شود. اگر شهرداری قوانین موجود را عملی کند، شروع خوبی خواهد بود.

او افزود که ساکنان والن – مرکز فحشا از قرن شانزدهم – “می دانند کجا زندگی می کنند.”

کارگران سکس همچنین در مورد ادعاهای گسترده‌تر شهردار مبنی بر راحت‌تر کردن آمستردام برای ساکنانش تردید داشتند، زیرا این شهر با گردشگری بیش از حد و کمبود مسکن دست و پنجه نرم می‌کند.

اینجا بسیار امن است، بسیار خوب سازماندهی شده است، چرا چیزی را که خراب نیست تعمیر کنید؟ از میشل پرسید.

“به نظر می رسد که این یک طرح برای اصیل سازی است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)