اظهارات قوی هند در مورد ترور در نشست منطقه ای، وزیر پاکستان حاضر شد

دهلی نو:

دقایقی پس از استقبال بیلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای (CFM) در گوا، س جایشانکار، وزیر امور خارجه، بیانیه ای قوی در مورد “تهدید تروریسم” از جمله تروریسم فرامرزی ارائه کرد. آقای جایشانکار با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم یکی از دستورات اولیه سازمان همکاری شانگهای است، گفت که کانال مالی فعالیت های تروریستی “باید بدون تمایز تصرف و مسدود شود”.

“در حالی که جهان درگیر مواجهه با کووید و عواقب آن است، تهدید تروریسم بی وقفه ادامه دارد. چشم پوشی از این تهدید برای منافع امنیتی ما مضر است. ما قاطعانه معتقدیم که هیچ توجیهی برای تروریسم وجود ندارد و باید چنین باشد. در تمام اشکال و مظاهر آن از جمله تروریسم فرامرزی متوقف شد.»

وزیر امور خارجه با اشاره به همه‌گیری کووید و «تحولات ژئوپلیتیک» گفت: جهان با چالش‌های متعددی مواجه است، زیرا زنجیره‌های تأمین جهانی مختل شده است و این امر تأثیر جدی بر تأمین انرژی، غذا و کود دارد. او گفت که این یک اثر آبشاری بر کشورهای در حال توسعه دارد.

“این بحران‌ها همچنین اعتبار و کسری اعتماد را در توانایی نهادهای جهانی برای مدیریت به موقع و کارآمد چالش‌ها نشان داده است. با این حال، این چالش‌ها فرصتی برای همکاری سازمان همکاری شانگهای و رسیدگی به آنها به طور جمعی است. با بیش از 40 مورد تصمیمات جمعی ما مطمئناً تأثیر جهانی خواهد داشت.»

آقای جایشانکار در مورد وضعیت در حال آشکار شدن افغانستان گفت که همچنان در مرکز توجه ما قرار دارد.

او گفت: “تلاش های ما باید در جهت رفاه مردم افغانستان باشد. اولویت های فوری ما شامل ارائه کمک های بشردوستانه، تضمین یک دولت واقعاً فراگیر و نماینده، مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، و حفظ حقوق زنان، کودکان و اقلیت ها است.” گفت.