اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی فرانسه علیرغم ناآرامی های ملی تصویب شد – RT World News

شورای قانون اساسی به نفع این اقدام نامطلوب رای داده است که هفته ها اعتراضات را برانگیخته است

شورای قانون اساسی فرانسه روز جمعه طرح امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای افزایش دو سال سن بازنشستگی را تصویب کرد و این اقدام نامطلوب را یک قدم به قانون شدن نزدیکتر کرد. معترضانی که بیش از یک ماه است که خیابان های فرانسه را در مخالفت با این طرح ها پر کرده اند، قول داده اند تا زمانی که این طرح ها پس گرفته نشود، به خانه های خود نخواهند رفت.

معترضان انبوهی از زباله ها را در مقابل ساختمان شورا ریختند و بنرهایی را که روی آن نوشته شده بود آویزان کردند.سانسور قانون اساسیآن طرف خیابان در حالی که منتظر تصمیم روز پنجشنبه بودند. وظیفه شورا ارزیابی قانون اساسی بودن قوانین پیشنهادی است و حرف آنها قطعی است.

ماکرون تضمین می‌کند که لایحه اصلاحات بازنشستگی را ظرف 15 روز آینده امضا کند، و آن را به عنوان یک قانون توصیف کرد.ضرورتبرای نجات نظام بازنشستگی کشور. این قانون از ابتدای سپتامبر اجرایی خواهد شد و به تدریج سن بازنشستگی – که اکنون 62 سال است – را هر بار سه ماه افزایش می دهد تا اینکه در سپتامبر 2030 به 64 سالگی برسد.

تنها راه قانونی باقی مانده برای مخالفان اصلاحات، کسب موافقت شورا و 10 درصد از رای دهندگان ظرف 9 ماه آینده برای برگزاری همه پرسی است، مکانیزمی که از زمانی که در سال 2015 به یک گزینه تبدیل شد هرگز اتفاق نیفتاده است.


هکرها سخنرانی مکرون را مختل می کنند

اتحادیه کارگری CGT با توجه به اینکه در حال حاضر خارج از سیستم کار می کند، قول داده است تا زمانی که اصلاحات بازنشستگی لغو نشود، به هیچ وجه با رئیس جمهور مذاکره نخواهد کرد.

اعضای اتحادیه به بیش از 400000 معترض پیوستند که روز پنجشنبه خیابان‌ها را در سراسر کشور پر کردند. اوباش به دفتر مرکزی برند لوکس LVMH هجوم آوردند و یک هفته قبل از آن به دفاتر مدیر دارایی BlackRock حمله کردند. آنها همچنین یکی از رستوران های مورد علاقه ماکرون را به آتش کشیدند، موش های مرده را به تالار شهر حمله کردند و ترافیک فرودگاه بین المللی شارل دوگل را مسدود کردند.

اعتصاب‌ها همچنین باعث اختلال در سفرهای مترو، قطار و هوایی شده است، در حالی که درگیری‌های خشونت‌آمیز بی‌شماری بین پلیس ضدشورش زره پوش سنگین با گاز اشک‌آور و انبوهی از تظاهرکنندگان خشمگین در خیابان‌ها رخ داد.

سن بازنشستگی فرانسه از پایین ترین سن در اروپا و امید به زندگی در میان بالاترین ها است. با این حال، تصمیم ماکرون برای اجرای اصلاحات بازنشستگی بدون اجازه رای مجلس پایین‌تر به مذاق قانونگذاران اپوزیسیون خوش نیامد.

بیش از دو سوم مردم فرانسه مخالف اصلاحات هستند و تصمیم شورا هم توسط ژان لوک ملانشون از حزب چپ گرای فرانسه بی تعظیم و هم مارین لوپن از حزب راستگرای تظاهرات ملی محکوم شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: