اصابت موشک به قلمرو عضو ناتو – اخبار RT World

مقامات سوئدی روز سه شنبه تایید کردند موشکی که توسط شرکت فضایی سوئد (SSC) پرتاب شده بود از مسیر خود منحرف شد و در کوه های همسایه نروژ فرود آمد. محموله موشک بازیابی و به سایت پرتاب سوئد منتقل شد. تلفات جانی گزارش نشده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

موشک TEXUS-58 صبح روز دوشنبه از مرکز فضایی اسرانژ در شمال سوئد منفجر شد. SSC در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هواپیما کمی طولانی‌تر و بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت در مسیر غربی قرار گرفت و پس از تکمیل پرواز در 15 کیلومتری نروژ، در حدود 40 کیلومتری شمال غرب محل فرود برنامه‌ریزی شده فرود آمد.

در ارتفاع 1000 متری و ده کیلومتری نزدیکترین سکونتگاه در کوهستان فرود آمد. فیلیپ اولسون، سخنگوی SSC به رویترز گفت.

SSC گفت که با مقامات سوئدی و نروژی تماس گرفته است “کمی پس از فرود.” محموله تحقیقاتی از آن زمان بازیابی شد و با هلیکوپتر به اسرنژ برگشت. را “جزئیات فنی در مورد مسیر پرواز غیر اسمی” اکنون در حال بررسی هستند.

این یک انحراف است که ما آن را جدی می گیریم. ما اکنون در حال بررسی دلیل پرواز این موشک به سمت شمال غربی نسبت به حالت اسمی هستیم. مارکو کوهبرگ، رئیس عملیات موشک و بالون در اسرنگ گفت که هنوز برای حدس و گمان زود است.

این موشک بخشی از برنامه ای بود که به سفارش آژانس فضایی اروپا (ESA) انجام شد و با سه آزمایش ریزگرانشی روی هواپیما تا ارتفاع 250 کیلومتری پرواز کرد. دو مورد از آزمایش ها، VIPer و Perwaves، مربوط به “انتقال سبز” تحقیق، در حالی که سومین تحقیق با نام ICAPS، فرآیند شکل‌گیری سیاره‌ها را بررسی کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: