اشتباه سازمان ملل در مورد اولین “قحطی ناشی از آب و هوا” – مطالعه – اخبار RT World

یک مطالعه جدید با ادعای برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) که ماداگاسکار در حال تجربه «اولین قحطی ناشی از اقلیم در جهان» است، تناقض دارد، زیرا فقر و اتکا به باران‌های سالانه باعث ایجاد بحران غذایی در این کشور می‌شود.

در اوایل ماه نوامبر، WFP ادعا کرد که رویدادهای شدید آب و هوایی، که در سال های اخیر تشدید شده اند، منجر به پنج سال خشکسالی متوالی شده است و هزاران نفر را به قحطی کشانده است. ارزیابی سازمان ملل نشان داد که حدود 1.3 میلیون نفر در سراسر ماداگاسکار گرسنگی حاد را تجربه می کنند و 30000 نفر از قحطی رنج می برند.

با این حال، تحقیقات جدید با ادعای سازمان ملل در تضاد است “اولین قحطی ناشی از آب و هوا در جهان” در عوض فقر را سرزنش می کنند. زیرساخت های ضعیف ماداگاسکار و وضعیت مالی افراد در آنجا نشان داد که “در بسیاری از موارد، ما حتی برای آب و هوای امروز آماده نیستیم.” مارتن ون آلست، مدیر مرکز آب و هوای هلال احمر صلیب سرخ، در این مطالعه نوشت. با این حال، تجزیه و تحلیل پذیرفت که سختی های متحمل شده احتمالاً توسط رویدادهای آب و هوایی ناشی از تغییرات آب و هوایی بدتر می شود.

ادامه مطلب


انرژی باد برای پشتیبانی از خود بسیار ارزان می شود

اگرچه ما نقش تغییرات آب و هوایی انسانی را در این رویداد خاص به وضوح نمی بینیم، رویدادهای مشابهی در آینده رخ خواهند داد و به احتمال زیاد به جای کاهش تغییرات آب و هوایی تشدید خواهند شد. پیوتر ولسکی، یکی از محققان، اظهار داشت.

با توجه به خشکسالی هایی که منطقه را درگیر کرده است، محققان دریافتند که بر اساس میزان بارندگی متغیری که ماداگاسکار می تواند در هر سال تجربه کند، در حال حاضر احتمال وقوع خشکسالی یک در 135 است. در حالی که گرم شدن کره زمین احتمالاً اندکی آن را افزایش می دهد، تجزیه و تحلیل ادعا می کند که از نظر آماری معنادار نیست و آن را به عنوان عامل اصلی پشت پنج سال خشکسالی رد می کند.

علاوه بر تاثیری که شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند بر ماداگاسکار داشته باشد، آخرین تحقیقات چگونگی پدید آمدن وضعیت اخیر را به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله هجوم حشرات هدف‌دار محصول و محدودیت‌های Covid-19 که توانایی مردم را مختل می‌کند، تشریح کرد. کار

علیرغم رد ارتباط بین گرم شدن کره زمین و بحران غذایی کنونی، این مطالعه از کشورها خواسته است تا از ماداگاسکار و سایر مکان‌های آسیب‌پذیر حمایت کنند و آنها را برای مسائل احتمالی مرتبط با آب و هوا در آینده آماده کنند، و اظهار داشت که دولت‌ها یک “ضرورت اخلاقی” ارائه کمک برای کاهش نگرانی های کشورهای در معرض خطر و آماده سازی آنها برای افزایش دما در آینده.