اسپیس ایکس ایلان ماسک قرار است در اولین پرواز آزمایشی، موشک استارشیپ را پرتاب کند

اسپیس ایکس ایلان ماسک قرار است در اولین پرواز آزمایشی، موشک استارشیپ را پرتاب کند

SpaceX قصد داشت برای اولین بار فضاپیمای Starship را بر فراز موشک Super Heavy خود پرتاب کند. (فایل)

بوکا شیکا، تگزاس:

SpaceX ایلان ماسک روز پنجشنبه قصد داشت نسل بعدی فضاپیمای Starship این شرکت را برای اولین بار بر فراز موشک قدرتمند Super Heavy خود در یک پرواز آزمایشی بسیار مورد انتظار اما کوتاه بدون خدمه از ساحل خلیج تگزاس پرتاب کند.

آماده‌سازی نهایی در سایت پرتاب Starbase این شرکت در شرق براونزویل، تگزاس، در حال انجام بود، تا سه روز پس از آن که تلاشی برای پرتاب قبلی در نزدیکی پایان شمارش معکوس به دلیل وجود دریچه فشار یخ‌زده متوقف شد.

این موشک دو مرحله‌ای که از مجسمه آزادی در ارتفاع 394 فوتی (120 متری) بلندتر بود، در روز پنج‌شنبه، بدون حضور در معرض دید بیشتر، قرار بود بین ساعت 9:30 تا 10:30 صبح به وقت شرقی (1330 تا 1430 GMT) منفجر شود. ) در یک اولین پرواز برنامه ریزی شده 90 دقیقه ای به فضا، فقط دور از مدار زمین.

خروج استارشیپ و موشک تقویت‌کننده جدید از زمین برای اولین بار نقطه عطفی در جاه‌طلبی SpaceX برای فرستادن انسان‌ها به ماه و در نهایت به مریخ خواهد بود – که نقشی محوری در برنامه پرواز فضایی انسان ناسا به نام Artemis دارد.

یک پرواز موفقیت آمیز فوراً سیستم استارشیپ را به عنوان قوی ترین وسیله پرتاب روی زمین رتبه بندی می کند.

هم تقویت‌کننده Super Heavy مرحله پایین‌تر و هم کشتی Starship مرحله بالایی که به فضا می‌برد، به‌عنوان اجزای قابل استفاده مجدد طراحی شده‌اند که قادر به پرواز به زمین برای فرودهای نرم هستند – مانوری که در ده‌ها ماموریت برای مدار کوچکتر SpaceX به یک امر عادی تبدیل شده است. موشک فالکون 9 کلاس

اما هیچ کدام از مراحل از راه اندازی روز پنجشنبه بازیابی نمی شوند. در عوض، هر دو بخش پرواز مقدماتی خود به فضا را با فرود تصادفی در دریا به پایان خواهند رساند. مرحله پایینی پس از جدا شدن از مرحله بالایی به خلیج مکزیک سقوط می کند که پس از رسیدن به یک مدار کامل زمین در اقیانوس آرام پایین می آید.

نمونه‌های اولیه کشتی کروز Starship در سال‌های اخیر پنج پرواز آزمایشی زیرفضایی به ارتفاعات 6 مایلی (10 کیلومتری) انجام داده‌اند، اما موشک تقویت‌کننده هرگز زمین را ترک نکرده است.

در ماه فوریه، اسپیس ایکس یک آزمایش آزمایشی از Super Heavy انجام داد و 31 موتور از 33 موتور خود را برای تقریباً 10 ثانیه در حالی که موشک به صورت عمودی در بالای یک سکوی پیچ شده بود، مشتعل کرد.

اداره هوانوردی فدرال جمعه گذشته مجوز اولین پرواز آزمایشی سیستم موشکی کاملاً انباشته را صادر کرد و مانع نهایی نظارتی را برای پرتاب مورد انتظار برطرف کرد.

اعلامیه اسپیس ایکس این هفته در توییتر مبنی بر برنامه ریزی برای دومین بار در روز پنجشنبه، 20 آوریل، پس از پاکسازی اولین پرتاب، بسیاری از طرفداران و مخالفان آقای ماسک را سرگرم کرد.

این توییت باعث ایجاد طوفانی از شوخی‌ها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شد که به تاریخ ۲۰/۴ به‌عنوان تاریخی مرتبط با فرهنگ شاهدانه و بدنامی که ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ به دلیل کشیدن ماری‌جوانا در یک برنامه زنده اینترنتی به دست آورد، اشاره کرد.

ایلان ماسک که سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، موسس، مدیر عامل و مهندس ارشد اسپیس ایکس است. او همچنین مدیر اجرایی شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا است.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی در روز پنجشنبه پیش برود، استارشیپ قبل از ورود مجدد به جو و سقوط آزاد در اقیانوس آرام با سرعت مافوق صوت، در حدود 60 مایلی سواحل شمال هاوایی، در یک پرواز بیشتر در اطراف زمین صعود خواهد کرد. جزایر

پس از جدا شدن از Starship، انتظار می رود که تقویت کننده Super Heavy آغاز یک پرواز برگشت کنترل شده را قبل از فرو رفتن در خلیج انجام دهد.

همانطور که طراحی شده است، موشک استارشیپ تقریباً دو برابر قدرتمندتر از سیستم پرتاب فضایی خود ناسا (SLS) است که اولین پرواز بدون خدمه خود را در ماه نوامبر به مدار زمین انجام داد و یک کشتی کروز ناسا به نام Orion را در یک سفر 10 روزه به دور ماه فرستاد. بازگشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)