اسطوره فرانسوی بیاتلون خواستار بازگشت ورزشکاران روسی شد – اخبار جهانی RT

مارتین فورکاد گفته است که حذف ورزشکاران و زنان بر سر ملیت آنها تبعیض آمیز است

مارتین فورکاد، نماد بیاتلون فرانسوی، گفت که ورزشکاران روسی و بلاروسی باید اجازه داشته باشند در رویدادهای جهانی شرکت کنند و نباید به دلیل ملیتشان مورد تبعیض قرار گیرند.

Fourcade، قهرمان پنج دوره المپیک، نظر خود را به همراه چند ورزشکار فعال یا اخیراً بازنشسته در مصاحبه با رسانه خبری ورزشی Francs Jeux که روز پنجشنبه منتشر شد، به اشتراک گذاشت.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) در ماه مارس توصیه خود را مبنی بر ممنوعیت کامل ورزشکاران روسیه و بلاروس لغو کرد و در ابتدا خواستار تعلیق آنها پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین شد.

کمیته بین‌المللی المپیک اکنون می‌گوید فدراسیون‌های بین‌المللی باید به روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه رقابت دهند، اما فقط به عنوان بی‌طرف و در مسابقات انفرادی. این تصمیم باعث خشم اوکراین و برخی از متحدان آن شده است.

با این حال، نماد بیاتلون Fourcade از این مرحله پشتیبانی می کند و به Francs Jeux می گوید: کنار گذاشتن این ورزشکاران از مسابقات به دلیل پاسپورت یا ملیتشان تبعیض آمیز است و مغایر با ارزش های اصلی ورزش است.

فورکاد که در سال 2020 بازنشسته شد و در حال حاضر ریاست کمیسیون ورزشکاران کمیته سازماندهی المپیک 2024 پاریس را بر عهده دارد، تاکید کرد که موضع او نباید به عنوان حمایت از دولت روسیه تفسیر شود. این قهرمان 13 بار جهان خاطرنشان کرد که وقتی در مسابقه شرکت کرد، نماینده سیاست های سیاسی کشورش نبود.

این مهم است که به مردم روسیه نشان دهیم که ورزشکاران کشورشان و ورزشکارانی از سراسر جهان می‌توانند از سیاست و تبلیغات فراتر رفته و در یک زمین بازی منصفانه و برابر رقابت کنند.» 34 ساله اصرار کرد.


اوکراین تیم های ورزشی را از رویارویی با روس ها محروم کرد

دوچرخه‌سوار کوهستانی لهستانی، مایا ولسچوفسکا، پیشنهاد کرد که مجازات برخی ورزشکاران به خاطر اقدامات دولتشان، اما نه برخی دیگر، سیاستی دشوار برای دفاع است.

اگر ورزشکاران روس و بلاروس را رد صلاحیت کنیم، در مورد سایر کشورها چطور؟ درگیری‌های زیادی در دنیا وجود دارد.» او اشاره کرد.

بوکسور محمد غالب محمد القرناس، که اهل یمن جنگ زده است، به Francs Jeux گفت که روس ها و بلاروس ها باید بتوانند رقابت کنند، اما مدال دریافت نکنند.

کرتی آلگو، تکواندوکار اهل سورینام، خواستار بی طرفی سیاسی در ورزش بین المللی شد. مردم باید بتوانند رقابت کنند صرف نظر از اینکه کشورشان توسط یک رهبر غیر دموکراتیک اداره می شود یا خیر. او اصرار کرد

بازیکن والیبال کامرونی ویکتوریا لور نگون نتامه گفت که اینطور است ناعادلانه است که رویای المپیک یک ورزشکار را به دلیل موقعیتی که آنها به وجود نیاوردند، در هم بشکنند. او تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره در جریان بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ را یادآور شد.

ماه گذشته، دولت اوکراین ورزشکاران خود را از حضور در مسابقات مقدماتی المپیک که روس ها یا بلاروس ها در آن حضور دارند، ممنوع کرد.