اسرائیل می گوید قربانیان حمله تروریستی گردشگران هستند – RT World News

مظنون پس از راندن به میان جمعیت در تل آویو به ضرب گلوله کشته شد و یک نفر را کشت و شش نفر را مجروح کرد.

حادثه اصابت خودرو در تل آویو که مقامات اسرائیلی آن را اقدامی تروریستی توصیف کردند، منجر به کشته شدن یک مرد و مجروح شدن شش نفر دیگر شد که گفته می شود همگی گردشگران بودند. پلیس اسرائیل گفته است که عامل این جنایت که یک عرب اسرائیلی است، شلیک کرده است.

به گزارش رسانه های اسرائیلی، مردی در یکی از اسکله های شلوغ تل آویو تیراندازی کرد و سپس به سمت گروهی از مردم در پارک چارلز کلور در همان نزدیکی رفت. یک گردشگر ایتالیایی در حدود 30 سالگی در صحنه جان باخت.

شش نفر در این رگبار زخمی شدند – از یک دختر 17 ساله تا یک زن 70 ساله – و به دو بیمارستان منطقه منتقل شدند. حال یکی از مجروحان وخیم است و بقیه جراحات جزئی تا متوسط ​​دارند.

سرویس اورژانس Magen David Adom همه قربانیان را گردشگران خارجی معرفی کرده است، هرچند گزارش‌های قبلی گفته بود که چهار نفر از آنها اسرائیلی بودند.

پلیس تل آویو گفت یکی از افسران آنها “راننده را خنثی کرد” پس از نزدیک شدن به خودرو – که واژگون شده بود – و مشاهده مظنون در دست گرفتن اسلحه. این افسر که در یک پمپ بنزین مجاور حضور داشت، در کنار چند بازرس شهرداری به صحنه واکنش نشان داد.

هویت مظنون فاش نشده است، اگرچه رسانه های محلی مدعی شده اند که او بوده است “یک عرب اسرائیلی.”

نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در واکنش به این حادثه تمام نیروهای ذخیره پلیس نظامی و پلیس مرزی را فراخوانده است. این حمله در بحبوحه بمباران غزه و لبنان توسط اسرائیل انجام شد، به تلافی حمله موشکی روز پنجشنبه، که نتانیاهو گروه شبه نظامی فلسطینی حماس را مسئول آن دانست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: