اسرائیل مرزهای خود را به روی همه خارجی‌ها می‌بندد تا از انتشار سویه جدید کووید “Omicron” جلوگیری کند.

اسرائیل مرزهای خود را به روی همه خارجی‌ها می‌بندد تا از انتشار سویه جدید کووید

مقامات گفتند که اسرائیل اواخر روز یکشنبه در تلاش برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا، مرزهای خود را به روی همه خارجی ها خواهد بست.

دفتر نخست وزیری در بیانیه ای اعلام کرد: «ورود اتباع خارجی به اسرائیل ممنوع است مگر در مواردی که کمیته ویژه آن را تایید کند.»

شهروندان اسرائیلی باید آزمایش PCR منفی ارائه دهند و اگر واکسینه نشده اند به مدت سه روز و اگر واکسینه نشده اند هفت روز قرنطینه شوند.

تنها چهار هفته پیش بود که اسرائیل پس از بسته شدن طولانی مدت به دلیل کووید، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی بازگشایی کرد.

این اقدام توسط یک کمیته کابینه که وظیفه نظارت بر واکنش اسرائیل به کووید را دارد تصمیم گرفت و باید صبح یکشنبه توسط کل کابینه تأیید شود.

آخرین اعلامیه دولت تنها چند ساعت قبل از شروع در غروب آفتاب هشت روزه تعطیلات یهودی هانوکا، جشنواره نورها، منتشر شد.

این کشور در اواخر روز جمعه یک سری اقدامات اضطراری را برای محافظت از جمعیت به شدت واکسینه شده خود پس از شناسایی یک مورد از نوع جدید کووید-19 اعمال کرد.

وزارت بهداشت گفت که سویه جدیدی که برای اولین بار توسط آفریقای جنوبی شناسایی شد – معروف به B.1.1.529 – در فردی که از مالاوی آمده بود کشف شد.

دو مورد مشکوک دیگر نیز در مراجعین از خارج شناسایی شد و هر سه واکسینه شده در قرنطینه قرار گرفتند. دولت بعداً یک مورد مشکوک دیگر را اعلام کرد.

دانشمندان آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گفتند که نوع جدید B.1.1.529 را با حداقل 10 جهش در مقایسه با دو جهش برای دلتا یا سه جهش برای بتا، شناسایی کرده اند.

مقامات در آفریقای جنوبی گفتند که این سویه “نگرانی جدی” داشت و به دلیل افزایش عفونت ها مقصر شناخته شد.

همچنین در بوتسوانا و هنگ کنگ در بین مسافران آفریقای جنوبی و همچنین در بلژیک شناسایی شده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، اواخر روز جمعه گفت: نوع جدید “نگران کننده است و پتانسیل آن را دارد که بسیار خطرناک باشد. ما در حال برافراشتن یک پرچم قرمز هستیم.”

او گفت که اسرائیل 10 میلیون کیت تست PCR را سفارش خواهد داد.

اسرائیل یکی از اولین کشورهایی بود که سال گذشته واکسن‌هایی را برای مقابله با ویروس کرونا راه‌اندازی کرد و این به لطف قراردادی با فایزر بود که به آن اجازه دسترسی به میلیون‌ها دوز را در ازای دریافت داده‌های مربوط به اثربخشی واکسن داد.

عرضه اولیه واکسن آن از واکسن Pfizer-BioNTech یکی از سریع‌ترین واکسن‌های جهان بود و بیش از 5.7 میلیون نفر از 9 میلیون نفر در کشور اکنون به طور کامل واکسینه شده‌اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)