اسرائیل فروش فناوری جاسوسی را محدود می کند – اخبار RT World

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دفاع اسرائیل محدودیت‌های جدیدی را برای مکان‌هایی که شرکت‌های امنیت سایبری این کشور می‌توانند ابزارهای نظارتی و هک خود را بفروشند، اعمال کرده است و فهرست کشورهای مورد تایید خود را برای چنین معاملاتی به شدت محدود می‌کند.

متحدان جدید اسرائیل بر اساس توافقات ابراهیم در سال گذشته در فهرست جدید غایب هستند: امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش. جروزالم پست روز پنجشنبه اعلام کرد که با کاهش فهرست کشورهای مورد تایید به 37 کشور از 102، وزارت دفاع نیز از این فهرست خارج شده است. “همپیمان پشت پرده” عربستان سعودی.

به گزارش روزنامه کالکالیس اسرائیل، کشورهایی که از این پاکسازی جان سالم به در بردند عبارتند از: ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، هند، ژاپن، کره جنوبی و ده ها کشور اروپایی.


اپل از شرکت اسرائیلی که پشت نرم افزار جاسوسی پگاسوس است شکایت کرد

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت بازرگانی ایالات متحده در اوایل این ماه شرکت‌های اسرائیلی NSO Group و Candiru را به اتهام تامین نرم‌افزارهای جاسوسی برای دولت‌هایی که از این فناوری برای نقض حقوق بشر استفاده می‌کردند، در لیست سیاه قرار داد. این ابزارها همچنین به دولت‌های خارجی امکان سرکوب فراملیتی را داده است، که رویه دولت‌های استبدادی است که مخالفان، روزنامه‌نگاران و فعالان خارج از مرزهای خود را هدف قرار می‌دهند تا مخالفان را خاموش کنند.» واشنگتن گفت. چنین اقداماتی نظم بین المللی مبتنی بر قوانین را تهدید می کند.

اپل روز سه شنبه اعلام کرد که از NSO به خاطر نرم افزار جاسوسی هک تلفن Pegasus خود که گفته می شود برای آلوده کردن هزاران آیفون در سراسر جهان استفاده شده است، شکایت کرده است. نقض این تلفن ها به مشتریان این امکان را می دهد که مخالفان، فعالان، روزنامه نگاران و سیاستمداران و دیگران را هدف قرار دهند. این فناوری درجه نظامی ظاهراً برای استفاده برای جلوگیری از جنایت و تروریسم طراحی شده است.

به گفته سرویس سرمایه گذاران مودی، NSO در میان مشکلات قانونی و کاهش درآمد خود با احتمال عدم پرداخت 500 میلیون دلار بدهی مواجه است.

وزارت دفاع اسرائیل به Calcalist گفت که اینطور است “در حال ارزیابی مجدد” سیاست آن در مورد صادرات محصولات امنیت سایبری. دولت اسراییل تنها صادرات محصولات سایبری را برای سازمان‌های دولتی تایید می‌کند تا از آنها به نحوی و با هدف پیشگیری و تحقیق در مورد جنایت و مبارزه با تروریسم استفاده شود. وزارت گفت.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید