اسرائیل شروع به واکسیناسیون جوانترین گروه سنی می کند – RT World News

اسرائیل تزریق واکسن کووید-19 را برای کودکان بین 5 تا 11 سال آغاز کرده است، این گروه سنی جوان‌ترین گروه سنی است که هنوز برای تزریق واکسن تایید نشده است و ده‌ها هزار واکسیناسیون برای جوانان در روزهای آینده برنامه‌ریزی شده است.

مقامات بهداشتی گفتند “چند صد” به گفته روزنامه تایمز اسرائیل، کودکان در گروه سنی 5 تا 11 روز دوشنبه واکسینه شدند و اشاره کرد که 24000 نفر دیگر برای واکسن های خود در روز سه شنبه رزرو شده اند یا حدود 2.5 درصد از افراد واجد شرایط در جمعیت جوان تر.

«بیماری خفیف است [in children]اما مواردی وجود دارد که بیماری می تواند با علائم طولانی مدت مانند بی خوابی و دردهای عضلانی ادامه یابد. سلمان زارکا، تزار کووید-19 اسرائیل به خبرنگاران گفت این واکسن در کنار محافظت از کودکان، راه حلی برای یک زندگی عادی و بدون عایق ارائه می دهد. این به والدین کمک می کند تا به حالت عادی برگردند.»

ادامه مطلب


اسرائیل «بازی‌های جنگ کووید» را آغاز کرد

این مقام بهداشتی همچنین تاکید کرد که میلیون‌ها کودک در همین گروه سنی قبلاً در ایالات متحده واکسینه شده بودند. “نتایج موثر” در تلاشی برای اطمینان دادن به والدین، با اشاره به اینکه دولت این روند را انجام خواهد داد “به راحتی ممکن” استفاده از سایت های ایمن سازی موبایل

این اقدام تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که نخست وزیر نفتالی بنت هشدار داد که اسرائیل ممکن است شاهد شیوعی باشد که به طور نامتناسبی بر کودکان تأثیر می گذارد، علیرغم اینکه گروه های سنی جوان تر تا حد زیادی از بدترین علائم این ویروس در طول بیشتر همه گیری جهانی در امان هستند.

از جمعیت حدود 9.4 میلیون نفری اسرائیل، 1.2 میلیون کودک در گروه سنی 5 تا 11 سال قرار دارند. بر اساس داده های وزارت بهداشت، از این ماه، این گروه بیش از یک سوم موارد جدید ابتلا به کووید در کشور را تشکیل می دهد. این وزارتخانه پیشنهاد کرده است که از هر 3500 کودک مبتلا به کووید-19، یک کودک بعداً به بیماری موسوم به سندرم التهابی چند سیستمی مبتلا می‌شود که در آن اندام‌هایی از جمله قلب، ریه‌ها، کلیه و حتی مغز ملتهب می‌شوند و نیاز به درمان شدید دارند. این بیماری در 1 تا 2 درصد موارد کشنده است.

بیشتر بخوانید: تزریق تقویت کننده هر 6 ماه یکبار؟ با شروع قوانین سخت‌گیرانه‌تر کووید-۱۹، ۱.۵ میلیون اسرائیلی با دوز دوز و بهبود یافته، امتیازات Green Pass را از دست دادند.

با این وجود، برخی از والدین هنوز مردد هستند و شارون آلروی-پریس، سخنگوی وزارت بهداشت اخیراً تخمین زده است که “حدود نصف” والدین اسرائیلی در حال حاضر با واکسیناسیون فرزندان خود مخالف هستند، هر چند اشاره کردند که منطقی است که بخشی از جمعیت بلاتکلیف باشند و داده های بیشتری می خواهند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید