اسرائیل در حال آماده سازی گزینه نظامی علیه ایران – رسانه – اخبار RT World

رسانه های این کشور به نقل از منابع دفاعی و دیپلماتیک گزارش دادند که ارتش اسرائیل در حال آماده سازی حمله احتمالی علیه ایران است. تل آویو قبلاً ایالات متحده را از برنامه های خود مطلع کرده است و با “عدم وتو” در مورد چنین آمادگی هایی مواجه است.

چند رسانه اسرائیلی روز شنبه گزارش دادند، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در مورد تدارک برای حمله نظامی احتمالی علیه دشمن اصلی این کشور، ایران، در جریان سفرش به آمریکا گفت. گانتز روز پنجشنبه با مقامات ارشد ایالات متحده از جمله لوید و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دیدار کرد.

ادامه مطلب


آمریکا «گزینه‌های دیگری» را علیه برنامه هسته‌ای ایران آماده می‌کند

وزیر دفاع به آمریکایی ها گفت که به ارتش دستور داده است که برای گزینه نظامی آماده شوند. یک منبع ارشد امنیتی گفت: نقل شده است توسط رادیو ارتش اسرائیل

همین منبع مدعی شد که در حالی که تهران بوده است “نزدیک به تولید مواد شکافت پذیر کافی برای یک بمب هسته ای منفرد” آن را از طریق فشار نمی آورد “آستانه” زیرا گرانش چنین مرحله ای را درک می کند. در حالی که اسرائیل بارها ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای متهم کرده است، تهران همواره چنین اتهاماتی را رد کرده و مدعی است که برنامه هسته ای خود صرفاً اهداف غیرنظامی را دنبال می کند.

یک منبع دیپلماتیک جداگانه به رسانه های اسرائیلی گفت که این اعلامیه با هیچ اعتراضی از سوی مقامات آمریکایی مواجه نشده است.

“هیچ وتویی وجود نداشت” این منبع به نقل از جروزالم پست گفت.

گانتز در جریان سفر خود به ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که عمیق تر شود “گفتگو و همکاری” با واشنگتن در مورد ایران و همچنین تقویت آن آمادگی نظامی مشترک برای رویارویی با ایران و توقف تجاوزات منطقه ای و آرمان های هسته ای آن. در حالی که به نظر می رسید آستین کمتر جنگ طلب است، او گفت واشنگتن نگران شکست ایران در نشان دادن تعامل دیپلماتیک سازنده است و هشدار می دهد که جو بایدن آمریکا “آماده روی آوردن به گزینه های دیگر” در برخورد با تهران

ادامه مطلب


آمریکا و اسرائیل در حال بررسی تمرین‌هایی برای حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران هستند - گزارش‌ها

اندکی پس از پایان نشست لوید گانتز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، آمادگی ایالات متحده برای بررسی سایر موارد را دو چندان کرد. “گزینه ها.”

با توجه به پیشرفت‌های مداوم در برنامه هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهور از تیم خود خواسته است که در صورت شکست دیپلماسی آماده باشند و ما باید به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم و این مستلزم آمادگی است. ساکی گفت. او گفت “گزینه ها” ممکن است شامل شود اقدامات اضافی برای محدود کردن بیشتر بخش‌های درآمدزای ایران، با این حال از ذکر صریح گزینه های نظامی اجتناب کرد.

این لفاظی های خصمانه در بحبوحه مذاکرات وین که اخیراً از سر گرفته شده است، برای احیای توافق هسته ای تاریخی ایران در سال 2015، که رسماً به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود، طراحی شده است. با این حال، مذاکرات بیشتر از این پیش نرفت و تهران همچنان از واشنگتن خواستار لغو آن شده است “ظالم” تحریم ها به طور کامل

توافق برجام پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 به طور یکجانبه از آن کناره گیری کرد و تهران را به نوعی نقض برجام متهم کرد، عملاً از بین رفت. “روح” از معامله از آن زمان، واشنگتن تحریم‌های قدیمی و جدید را مجدداً علیه تهران اعمال کرد، در حالی که تهران به تدریج تعهدات برجامی خود را تعلیق کرد، غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد و برنامه هسته‌ای خود را گسترش داد.