اسرائیل برای مقابله با موج کودکانه کووید، کودکان 5 ساله را واکسینه کرد

اسرائیل برای مقابله با موج کودکانه کووید، کودکان 5 ساله را واکسینه کرد

کمپین واکسیناسیون کودکان خردسال از روز سه شنبه در اسرائیل آغاز شد

تلآویو:

اسرائیل از روز دوشنبه شروع به تولید واکسن‌های کووید-19 برای کودکان پنج تا 11 ساله کرد و به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شد که کودکان را در سنین پایین تلقیح می‌کنند و می‌خواهند از موجی همه‌گیر دیگر جلوگیری کنند.

در طول تابستان، ایالت یهودی افزایش عفونت‌های کروناویروس را تجربه کرد که توسط نوع دلتا تقویت شد و یکی از اولین کمپین‌ها را برای تزریقات تقویت‌کننده راه‌اندازی کرد.

او در فیس‌بوک نوشت: با شروع دوباره شیوع عفونت‌ها، نفتالی بنت، نخست‌وزیر، گفت که کشور در حال تجربه یک «موج کودکان» با حدود نیمی از موارد تایید شده اخیر در میان کودکان زیر 11 سال است.

مقامات قبلاً ایمن سازی افراد 12 تا 17 ساله را آغاز کرده بودند، اما در پی آزمایشات فایزر و توصیه های هیئتی از دانشمندان اسرائیلی، تصمیم گرفتند آستانه سنی را کاهش دهند.

یک تیم خبرگزاری فرانسه در تل آویو دریافت که در حالی که قرار بود کمپین برای خردسالان به طور رسمی از سه شنبه آغاز شود، دوزها از قبل تا دوشنبه شب اجرا می شد.

هلی ناو از خارج از کلینیکی که به کودکان واکسن Pfizer-BioNTech می دهد، گفت: «در حال حاضر در طول همه گیری، بهترین ابزار برای محافظت از کودکان ما واکسیناسیون است.

او گفت: «این اصلاً تصمیم آسانی نیست» اما در دسترس بودن داده‌ها از ایالات متحده – که در اوایل این ماه شروع به ایمن‌سازی کودکان 5 تا 11 ساله کرد – او را متقاعد کرده بود.

دفتر وی اعلام کرد که نخست وزیر قرار است صبح روز سه شنبه کوچکترین پسرش را واکسینه کند.

اسرائیل یکی از اولین کشورهایی بود که سال گذشته به لطف قراردادی با فایزر که به آن اجازه دسترسی به میلیون‌ها دوز را در ازای دریافت داده‌های مربوط به اثربخشی واکسن می‌داد، واکسن‌هایی را علیه ویروس کرونا راه‌اندازی کرد.

بیش از 5.7 میلیون نفر از 9 میلیون نفر در کشور اکنون به طور کامل واکسینه شده اند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)