استقرار چراغ سبز بایدن به مرز مکزیک – اخبار RT World

رئیس جمهور ایالات متحده دستوری را امضا کرد که به نیروهای ذخیره فعال در صورت لزوم برای مبارزه با قاچاق بین المللی مواد مخدر اجازه می دهد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز پنج‌شنبه فرمان اجرایی صادر کرد که به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی اجازه داد تا نیروهای ذخیره فعال خود را در صورت لزوم برای مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر در مرز ایالات متحده و مکزیک مستقر کنند.

“مقاماتی که مورد استناد قرار گرفته اند اطمینان حاصل خواهند کرد که وزارت دفاع می تواند حمایت خود از وزارت امنیت داخلی در مورد قاچاق بین المللی مواد مخدر در امتداد مرز جنوب غربی را به درستی حفظ کند.” بایدن در پیامی به کنگره این فرمان را همراهی کرد.

این اقدام پاسخی به اعلام وضعیت اضطراری ملی کاخ سفید در دسامبر 2021 در رابطه با قاچاق بین المللی مواد مخدر است. رئیس جمهور مقصر دانست “کارتل های مواد مخدر، سازمان های جنایی فراملی و تسهیل کنندگان آنها” برای آوردن “مواد مخدر غیرقانونی و مواد شیمیایی پیش ساز” و “خشونت مرتبط با مواد مخدر” وارد جوامع آمریکایی شد و تحریم هایی را علیه شخصیت های ارشد کارتل اعمال کرد.


بیشتر جمهوری خواهان ایالات متحده از اعزام ارتش به مکزیک حمایت می کنند - Politico

تعداد فزاینده‌ای از سیاستمداران جمهوری‌خواه از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواستار راه‌حل نظامی برای مشکل کارتل شده‌اند. گروهی متشکل از 20 نماینده جمهوری خواه کنگره ماه گذشته لایحه ای را ارائه کردند که بر اساس آن، کارتل خلیج فارس، کارتل د نورسته، کارتل د سینالوآ و کارتل د ژالیسکو نووا ژنراسیون به عنوان نامگذاری شده است. “سازمان های تروریستی خارجی” با انعکاس لایحه مشابهی از سنا که 9 سازمان از این قبیل را به عنوان تروریست معرفی می کند و کارگروهی را تشکیل می دهد که برای از بین بردن آنها اختصاص دارد. دادستان های کل 21 ایالت آمریکا قبلاً از دولت بایدن درخواست کرده بودند که کارتل ها را به عنوان سازمان های تروریستی معرفی کند.

با این حال، آندرس مانوئل لوپس اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، استدلال کرده است که بحران فنتانیل که باعث مرگ ده ها هزار آمریکایی در سال می شود، نتیجه ضعف های اجتماعی در شمال مرزها و حمل فنتانیل چینی به آمریکای شمالی است. او اوایل این ماه آژانس مبارزه با مواد مخدر آمریکا را به دلیل نفوذ به کارتل سینالوآ بدون اطلاع دولتش مورد انتقاد قرار داد و هشدار داد که چنین اقداماتی جان مکزیکی ها و آمریکایی ها را به خطر می اندازد.

همچنین روز پنجشنبه، وزارت امور خارجه از سیاست مهاجرتی جدیدی رونمایی کرد که به دنبال جبران عقب‌نشینی بخش 42 بود، یک دستور بهداشت عمومی در دوران ترامپ که به گمرک و گشت مرزی اجازه می‌داد بسیاری از مهاجرانی را که به مرز جنوبی ایالات متحده رسیده‌اند بازگرداند. . گمرک و گشت مرزی که پیش از این با رکورد 2.76 میلیون گذرگاه غیرقانونی در سال گذشته مواجه بودند، بیم آن دارند که با 13000 تلاش برای عبور در روز غلبه کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: