استفاده از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور در میان اعتراض‌های آشفته کووید-19 در بروکسل – اخبار RT World

هزاران نفر روز یکشنبه در خیابان های بروکسل پایتخت بلژیک راهپیمایی کردند و به محدودیت های جدید کووید-19 اعتراض کردند. گروهی از تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند و پلیس با گاز اشک آور و ماشین آبپاش پاسخ داد.

بر اساس برآورد پلیس، حدود 8000 نفر در اعتراضات خیابانی روز یکشنبه در بروکسل پارک شدند. شرکت‌کنندگان سیاست‌های دولت کووید-۱۹، از جمله واکسیناسیون و راه‌اندازی مجوز بهداشت کرونا را محکوم کردند، که ادعا می‌کنند حقوق و آزادی‌های بشر را نقض می‌کند.

راهپیمایان توسط یک نیروی پلیس بزرگ اسکورت شدند، در حالی که این رویداد به طور کلی مسالمت آمیز پیش رفت و تنها پرتاب اشیاء پراکنده به سمت مأموران گزارش شد. تظاهرکنندگان در حالی که پلاکاردهای مختلفی حمل می کردند و در حال خواندن آن بودند دیده شدند “کووید یک نسل کشی سازمان یافته است”، “QR = سواستیکا”، “متحد برای آزادی، حقوق و فرزندانمان” و مانند آن

در حالی که اکثریت تظاهرات کنندگان ظاهراً خود به خود پس از پایان این رویداد پراکنده شدند، گروه کوچکتری از معترضان جنجالی به یک سنگر پلیس که از اطراف محله اتحادیه اروپا در بروکسل محافظت می کرد، برخورد کردند، محل اقامت کمیسیون اروپا و سایر ساختمان های یوروکرات.

فیلم‌هایی که از صحنه گرفته شده نشان می‌دهد که معترضان به مأموران پلیس با شعله‌های آتش بازی، آتش بازی و اشیاء دیگر پرتاب می‌کنند. مجریان قانون با گاز اشک آور و ماشین آبپاش پاسخ دادند و حداقل یکی از معترضان توسط جت آب سرنگون شد و از بین رفت. پلیس از جمعیت خواست تا متفرق شوند و آنها را تهدید به دستگیری کرد.

اعتراضات علیه محدودیت‌های ضد ویروس کرونا برای سومین آخر هفته متوالی در بروکسل ادامه دارد و هزاران نفر برای محکوم کردن سیاست‌های دولت به خیابان‌های شهر آمدند. پیش از دور جدید اعتراضات، بروکسل محدودیت‌های جدیدی را با هدف مقابله با شیوع کووید-۱۹ و نوع اخیراً شناسایی شده آن، Omicron اعلام کرد.

اقدامات جدید شامل پوشیدن اجباری ماسک برای کودکان زیر شش سال و همچنین محدود کردن رویدادهای داخلی به 200 شرکت کننده است. دولت همچنین با اشاره به وضعیت کرونا، مهدکودک‌ها و مدارس را برای تعطیلات پیش رو یک هفته زودتر تعطیل کرد.

طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین 17800 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده است. بلژیک، کشوری با 11.5 میلیون نفر جمعیت، بیش از 1.8 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را از آغاز همه‌گیری ثبت کرده است و بیش از 27000 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.