استعفای مشاور سیاست داخلی بایدن – RT World News

رئیس‌جمهور آمریکا از سوزان رایس به‌خاطر کارش در زمینه مهاجرت، مراقبت‌های بهداشتی و سایر مسائل تمجید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید، قرار است پس از دو سال حضور در این سمت، کار خود را ترک کند.

رایس در دوران تصدی خود نشان داده است “رهبری پایدار” اثبات آن هیچ کس تواناتر و مصمم تر برای انجام کارهای مهم برای مردم آمریکا وجود ندارد. بایدن روز دوشنبه در بیانیه ای گفت.

رئیس جمهور تلاش های مشاور را در زمینه مراقبت های بهداشتی، اصلاحات اسلحه و پلیس، بدهی های دانش آموزان، مراقبت از کودکان و مهاجرت و موارد دیگر مورد اشاره قرار داد.

ما سیاست‌های مضر مهاجرت دولت قبلی را معکوس کردیم، بیش از 670 کودک جدا شده از خانواده‌هایشان را دوباره متحد کردیم و سیستم شکسته مراقبت از کودکان بدون همراه را بازسازی کردیم و امنیت و رفاه آنها را در اولویت قرار دادیم.» بیانیه خوانده شد

سی‌بی‌اس نیوز در سال 2021 گزارش داد که تنش‌هایی بین رایس، که از اقدامات محدودکننده‌تر در مرز ایالات متحده و مکزیک حمایت می‌کرد، و دیگر اعضای شورای سیاست داخلی – لیبرال‌تر – وجود داشت. به گزارش رویترز، تلاش او برای آزادی سریع‌تر خردسالان بدون همراه به حامیان مالی ایالات متحده منجر به پایان یافتن برخی از کودکان در مشاغل غیرقانونی سخت شده است.

بایدن اشاره کرد که رایس “تاریخ میسازد” به عنوان تنها فردی که هم به عنوان مشاور امنیت ملی و هم مشاور سیاست داخلی خدمت می کند. این مرد 58 ساله پیش از این مشاور امنیت ملی و نماینده واشنگتن در سازمان ملل در دولت اوباما بود.


بایدن به گمانه زنی ها برای انتخاب مجدد دامن می زند

انتصاب او به عنوان مشاور امنیتی در سال 2013 با جنجال هایی همراه بود. او زمانی که به عنوان فرستاده سازمان ملل متحد خدمت می کرد، حمله سال 2012 بنغازی را که در آن سفیر ایالات متحده در لیبی و سایر مقامات کشته شدند، به دلیل یک ویدیوی یوتیوب در انتقاد از اسلام مقصر دانست. او بعداً تصدیق کرد که این یک اشتباه بوده است.

رایس حامی جدی مداخله تحت رهبری آمریکا در لیبی در سال 2011 بود که معمر قذافی رهبر دیرینه این کشور را سرنگون کرد و کشور را در هرج و مرج فرو برد. او بعداً خواستار تهاجم مشابه به سوریه شد.

«آنچه او را به عنوان یک رهبر و همکار متمایز می‌کند، جدیتی است که با آن نقش خود را ایفا می‌کند، اضطرار و سرسختی که به ارمغان می‌آورد، سوگیری او نسبت به عمل و نتایج، و صداقت، فروتنی و شوخ طبعی که او این کار را انجام می‌دهد.» بایدن در مورد رایس گفت.

دلایل استعفای این مشاور اعلام نشده است، اما این در حالی است که رسانه ها گزارش می دهند که بایدن می تواند کمپین انتخاباتی مجدد خود در سال 2024 را در اوایل روز سه شنبه اعلام کند.

رایس در توییتر گفت که او بود “عمیقا سپاسگزارم” به رئیس جمهور برای اعتماد و قدرت بخشیدن به او. “هیچ کارمند دولتی دیگر وجود ندارد” او نوشت که نسبت به تیم فعلی در کاخ سفید، و افزود که او همینطور است به تمام آنچه توانستیم با هم به انجام برسانیم افتخار می کنیم.

بیشتر بخوانید:
کاخ سفید می گوید که نژادپرستی از سال 2000 تاکنون 16 تریلیون دلار هزینه داشته است

یک مقام ارشد دولت به ان بی سی نیوز گفت که آخرین روز کار رایس در این سمت 16 ماه مه خواهد بود. به گفته رویترز، وزیر کارکنان و مشاور ارشد بایدن، نیرا تاندن احتمالا جایگزین او خواهد شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: