استرالیا پس از رسوایی زیردریایی دوباره تولیدکنندگان تسلیحات اتحادیه اروپا را نادیده گرفت – RT World News

استرالیا ناوگان 47 هلیکوپتر نظامی چند منظوره تایپان را کنار گذاشته و با هزینه 4.8 میلیارد دلار، بلک هاوکز طراحی شده توسط لاکهید مارتین آمریکا را جایگزین آنها می کند.

تصمیم برای جایگزینی هلیکوپترهای طراحی اروپایی که اولین بار توسط روزنامه استرالیایی گزارش شد، روز جمعه توسط کانبرا تایید شد.

تایپانی‌ها به امتیازات خود نرسیدند. به همین سادگی،” نخست وزیر اسکات موریسون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت. و ما می خواهیم مطمئن شویم که نیروهای دفاعی ما بهترین تجهیزات ممکن را برای دفاع از این کشور دارند و بلک هاوکز آن را فراهم خواهد کرد.

تایپان ها نوع ساخت استرالیایی هواپیمای دو موتوره NH90 طراحی شده توسط ایرباس هستند که توسط ارتش و نیروی دریایی استرالیا اداره می شود. اولین بار در سال 2005 سفارش داده شد، عرضه آنها با نقص فنی و مسائل دیگر مواجه شد که دستیابی به قابلیت عملیاتی کامل ناوگان را برای سالها به تعویق انداخت.

ادامه مطلب


رزمایش نظامی آمریکا و ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر چین برگزار شد

در میان مشکلات فزاینده، نیروی دریایی استرالیا از خرید تایپان های اضافی در سال 2011 خودداری کرد و به جای آن، SH-60 Seahawks ساخت ایالات متحده را انتخاب کرد. در ماه اکتبر، یک سفارش اضافی از 12 Seahawks توسط استرالیا در معامله ای به ارزش 3 میلیارد دلار استرالیا (985 میلیون دلار) اعلام شد.

اکنون دولت استرالیا تصمیم گرفته است که کل ناوگان تایپان را که قرار بود تا سال 2037 در خدمت باشد، بازنشسته کند و هلیکوپترهای ساخت آمریکا را جایگزین آنها کند. این کشور به دنبال خرید 40 دستگاه بلک هاوک UH-60 برای ارتش علاوه بر سی هاوک های سفارش نیروی دریایی است. هر دو هواپیما توسط زیرشاخه لاکهید مارتین سیکورسکی تولید می شوند.

به گفته دولت، قرارداد جدید 7 میلیارد دلار استرالیا (4.8 میلیارد دلار) برآورد می‌شود، اما در نهایت به دلیل هزینه‌های عملیاتی بالای تایپان‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

نادیده گرفتن فناوری نظامی اروپا کمتر از سه ماه پس از آن رخ داد که استرالیا با لغو قرارداد چند میلیارد دلاری برای 12 زیردریایی تهاجمی، خشم فرانسه را برانگیخت و به جای آن، هشت قایق هسته‌ای ساخت آمریکا را خریداری کرد. این قرارداد همراه با پیمان امنیتی سه جانبه AUKUS بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا اعلام شد که به عنوان راهی برای بازدارندگی چین معرفی شد.