استرالیا نیروهای خود را به جزیره ای که توسط شورش های ضد چینی آسیب دیده است اعزام می کند – RT World News

کانبرا پلیس، سربازان و کارکنان دیپلماتیک را به منظور سرکوب تظاهرات خشونت آمیز بر سر روابط این شهرستان با چین به جزایر سلیمان فرستاده است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز پنج‌شنبه استقرار این نیروها را اعلام کرد و گفت که یک گروه متشکل از 75 افسر پلیس فدرال، 43 سرباز و حداقل پنج دیپلمات در حال عزیمت به جزایر هستند. “برای تامین ثبات و امنیت” و به مقامات محلی در حفاظت از زیرساخت های مهم کمک کنید.

ادامه مطلب


پارلمان کشور توسط معترضان خشمگین به آتش کشیده شد (ویدئو)

انتظار می‌رود ماموریت آن‌ها چند هفته به طول بینجامد و در بحبوحه ناآرامی‌ها و اعتراض‌های فزاینده مرتبط با مسائل داخلی متعددی انجام می‌شود که شاید مهمترین آنها تصمیم دولت سلیمان در سال 2019 برای قطع روابط دیپلماتیک با تایوان به نفع چین است که تایوان را در نظر می‌گیرد. بخشی از قلمرو خودش

موریسون، اما، اصرار داشت که قصد دولت استرالیا به هیچ وجه مداخله در امور داخلی جزایر سلیمان نیست. اضافه کرد که استقرار هیچ موضعی در مورد مسائل داخلی نشان نمی دهد از ملت

مناسه سوگاواره، نخست وزیر جزایر، روز چهارشنبه در پی اعتراض گسترده در شهر هونیارا، پایتخت، که تظاهرکنندگان خواستار استعفای او شدند، 36 ساعت قرنطینه را اعلام کرد. در یک نقطه، معترضان حتی سعی کردند به ساختمان پارلمان یورش ببرند و بعداً در کلبه ای که مستقیماً در مجاورت قوه مقننه قرار داشت، شعله ور کردند.

مغازه‌ها و دیگر ساختمان‌ها در منطقه محله چینی‌های شهر نیز با وجود دستورات قرنطینه و منع آمد و شد، غارت و به آتش کشیده شدند. این ویرانی در فیلم‌هایی که در فضای مجازی پخش می‌شد، با ساختمان‌های آسیب‌دیده و در حال دود شدن در میان دریایی از آوار به تصویر کشیده شد.

روز جمعه، هنگامی که پرسنل استرالیایی وارد شدند، نخست وزیر تظاهرات را به کشورهای نامعلوم خارجی متصل کرد و گفت که تظاهرکنندگان در این تظاهرات قرار داشتند. “تغذیه با دروغ های دروغین و عمدی” در مورد رابطه این جزایر با پکن.

همین کشورهایی که اکنون در حال تأثیرگذاری هستند [the protesters] کشورهایی هستند که خواهان روابط با جمهوری خلق چین نیستند و جزایر سلیمان را از ورود به روابط دیپلماتیک منصرف می کنند. سوگاواره گفت، هرچند از ذکر نام ملت خاصی خودداری کرد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید