استرالیا نگرانی های “احمقانه” AUKUS چین را به سخره می گیرد – RT World News

وزیر دفاع استرالیا اظهارات یک دیپلمات ارشد چینی را «احمقانه» و «طنزآمیز» خواند، زیرا دیپلمات چینی پیمان سه جانبه زیردریایی هسته‌ای کانبرا با ایالات متحده و بریتانیا را تهدیدی برای صلح نامید.

در طی یک مصاحبه تلویزیونی در روز جمعه، پیتر داتون گفت که سفیر موقت چین وانگ شینینگ بوده است “احتمالاً در حال خواندن فیلمنامه ای از حزب کمونیست” هنگامی که او هشدار داد که استرالیا تبدیل به “مرد شیطون” اگر کشتی های جنگی رادارگریز را از طریق قرارداد AUKUS تهیه کرده باشد.

وانگ که پس از پایان دوره سفیر قبلی در ماه گذشته، ارشدترین نماینده چین در این کشور است، روز پنجشنبه به گاردین گفت که استرالیا برچسب یک “شمشیرباز” به جای الف “مدافع صلح.” او گفت که مردم استرالیا “باید بیشتر نگران بود” در مورد تأثیر پیمان امنیتی که کشورشان با بریتانیا و ایالات متحده بسته بود.

ظرفیت هسته‌ای صفر، از نظر فناوری، در استرالیا وجود دارد که به شما تضمین می‌کند که بدون هیچ مشکلی و بدون حادثه خواهید بود. و اگر اتفاقی بیفتد، آیا سیاستمداران حاضرند از مردم ملبورن و آدلاید ببخشند؟

با این حال، داتون “رد” نظرات و مقابله با آن بیشتر استرالیایی ها [would] از طریق دیدن [their] ماهیت غیر مولد.»

ادامه مطلب


مسکو هشدار داد که اتحاد جدید ضد چین AUKUS می تواند جرقه مسابقه تسلیحاتی جهانی را ایجاد کند، زیرا پکن هشدار تاکتیک های

ما آن را از هیچ سفیر دیگری اینجا در استرالیا نمی بینیم. این کاملا قابل توجه است،” این وزیر به شبکه نه گفت و افزود که “این نوع دیپلماسی” در جاهای دیگر دنیا نیز دیده شد.

“این اظهارات خنده دار تحریک آمیز – خیلی احمقانه است. جالبه،” او اضافه کرد.

در سپتامبر، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، توافقی را برای دستیابی به حداقل 8 کشتی هسته ای به عنوان بخشی از اتحاد دفاعی جدید خود اعلام کرد. این پیمان نه تنها چین، بلکه فرانسه را نیز خشمگین کرد که مدعی بود چنین بوده است “خنجر از پشت” پس از آن که کانبرا به طور یکجانبه قرارداد چند میلیارد دلاری زیردریایی دیزل-الکتریکی با پاریس را لغو کرد.

آخر هفته گذشته، داتون پکن را با بیان اینکه نمی تواند تصور کند که در صورت وقوع درگیری مسلحانه با چین بر سر تایوان، استرالیا در حمایت از ایالات متحده تردید کند، پکن را عصبانی کرد. بر اساس سیاست “چین واحد” خود، پکن متعهد شده است که جزیره را با سرزمین اصلی متحد کند.

وانگ روز پنجشنبه به سیاستمداران استرالیایی هشدار داد که کاری انجام ندهند “ویرانگر برای روابط ما.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!