استرالیا محدودیت های مسافرتی را بر 9 کشور آفریقای جنوبی به دلیل شیوع ویروس Omicron Covid اعمال می کند

استرالیا محدودیت های مسافرتی را برای 9 کشور آفریقای جنوبی به دلیل فشار Omicron اعمال می کند

استرالیا همچنین تمام پروازهای 9 کشور جنوب آفریقا را به مدت دو هفته متوقف خواهد کرد. (فایل)

ملبورن:

استرالیا روز شنبه محدودیت های جدیدی را برای افرادی که در 9 کشور آفریقای جنوبی بوده اند اعمال کرد، زیرا نوع جدید Omicron کووید-19 نگرانی ها را در مورد موج بیشتر این همه گیری افزایش می دهد.

کشورهای آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، سوازیلند، سیشل، مالاوی و موزامبیک هستند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت گفت که دولت بلافاصله ورود افراد غیرشهروندی را که در آن کشورها بوده اند ممنوع خواهد کرد و برای شهروندان استرالیایی و وابستگان آنها که از این کشورها باز می گردند، قرنطینه 14 روزه تحت نظارت را ملزم خواهد کرد.

این محدودیت‌ها همچنین برای افرادی مانند دانشجویان بین‌المللی و مهاجران ماهر که از کشورهایی که استرالیا با آن‌ها حباب‌های مسافرتی دارد وارد می‌شوند و در 14 روز گذشته در یکی از این 9 کشور بوده‌اند نیز اعمال می‌شود.

او گفت: “اگر شواهد پزشکی نشان دهد که اقدامات بیشتری لازم است، ما در انجام آنها تردید نخواهیم کرد. و این ممکن است مستلزم تقویت یا گسترش محدودیت ها باشد.”

هرکسی که قبلاً وارد استرالیا شده و در 14 روز گذشته در یکی از آن کشورها بوده است باید فوراً ایزوله شود و مورد آزمایش قرار گیرد.

دولت استرالیا همچنین تمامی پروازها از 9 کشور جنوب آفریقا را به مدت دو هفته متوقف خواهد کرد.

20 مسافر از آفریقای جنوبی در مرکز هاوارد اسپرینگز در قلمرو شمالی در قرنطینه هستند که 19 نفر از آنها تست کرونای خود را منفی کرده اند. هانت گفت: هنوز مشخص نیست که یک نتیجه آزمایش مثبت، نوع Omicron است یا خیر.

کشف این نوع – که دارای پروتئین سنبله ای است که به طور چشمگیری متفاوت از پروتئینی است که واکسن های موجود بر اساس آن ساخته شده اند – هشدار جهانی را در روز جمعه به وجود آورد زیرا کشورها برای تعلیق سفر از جنوب آفریقا عجله داشتند و بازارهای سهام بیشترین افت خود را در بیش از یک سال گذشته متحمل شدند.

استرالیا در اوایل ماه جاری محدودیت‌های مرزی بین‌المللی خود را برای اولین بار در طول همه‌گیری کاهش داد و به ساکنان کاملاً واکسینه‌شده اجازه داد پس از سطوح بالاتر واکسیناسیون، بدون قرنطینه به کشور بازگردند.

استرالیا تا حد زیادی عفونت ها را در بیشتر سال جاری متوقف کرده بود تا اینکه شیوع نوع بسیار عفونی دلتا در اواخر ژوئن به سرعت در شرق آن گسترش یافت. تاکنون حدود 205000 مورد و 1985 مورد مرگ ثبت شده است که کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر در جهان توسعه یافته است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)