استرالیا فواصل تقویت کننده را کاهش می دهد زیرا Omicron موارد را به رکوردها می برد

استرالیا فواصل تقویت کننده را کاهش می دهد زیرا Omicron موارد را به رکوردها می برد

در استرالیا بیش از 90 درصد افراد بالای 16 سال دو دوز دریافت کرده اند. رویترز

سیدنی:

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا روز جمعه گفت که استرالیا زمان انتظار برای دریافت واکسن‌های تقویت‌کننده کووید-19 را کاهش می‌دهد، زیرا این کشور با عفونت‌های رکورددار ناشی از نوع Omicron دست و پنجه نرم می‌کند.

واکسن های تقویت کننده از 4 ژانویه به همه افراد بالای 18 سال که دومین واکسن خود را چهار ماه زودتر انجام داده اند ارائه می شود و این فاصله مجدداً تا پایان ژانویه به سه ماه کاهش می یابد.

آقای هانت در یک کنفرانس رسانه‌ای در کانبرا گفت: «این تاریخ‌ها به دلیل احتیاط فراوان تعیین شده‌اند تا به استرالیایی‌ها حفاظت زودهنگام ادامه دهند.»

بیشتر ایالت‌ها بر دولت فدرال فشار می‌آوردند تا افراد بیشتری را واجد شرایط دریافت تقویت‌کننده‌ها کند تا از موج فزاینده موارد Omicron جلوگیری کند. مقامات دو هفته پیش زمان انتظار را از شش ماه به پنج ماه کاهش دادند.

استرالیا پس از تبدیل شدن به یکی از واکسینه‌ترین کشورهای جهان در برابر کووید-19، با بیش از 90 درصد از افراد بالای 16 سال دو دوز دریافت کرده‌اند، به دنبال افزایش عرضه تقویت‌کننده‌ها بوده است.

تعداد فزاینده ای از کشورها انتظار برای تقویت کننده ها را از شش ماه پس از ظهور نوع Omicron کاهش می دهند. در این ماه، کره جنوبی، بریتانیا و تایلند این فاصله را به سه ماه کاهش دادند.

آخرین اقدام در مورد تقویت‌کننده‌ها در حالی انجام می‌شود که میزان آلودگی روزانه استرالیا در روز جمعه نزدیک به سطح رکورد بود و ایالت‌ها را بر آن داشت تا برخی محدودیت‌ها را بازگردانند. این کشور بیش از 7700 مورد جدید را گزارش کرده است که عمدتاً در پرجمعیت ترین ایالت های ویکتوریا و نیو ساوت ولز هستند.

علیرغم موارد ثبت شده، مقامات امیدوارند بیمارستان ها تحت فشار شدید ناشی از سویه جدید قرار نگیرند، زیرا به گفته آنها به نظر می رسد شدت کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

تعداد افرادی که در بیمارستان ها بستری می شوند به طور پیوسته در حال افزایش است، اما نسبت به دوران شیوع دلتا بسیار کمتر است. فقط بیش از 4 درصد از بیماران در بیمارستان ها تا 20 دسامبر به Omicron آلوده شده اند و تنها یک نفر در مراقبت های ویژه قرار دارد.

سازمان بهداشت جهانی در اوایل این ماه به کشورهای ثروتمند هشدار داد که واکسن‌های کووید-19 را برای واکسن‌های تقویت‌کننده احتکار کنند، زیرا آنها تلاش می‌کنند با نوع جدید Omicron مقابله کنند، و گفت که این کشور منابع را برای کشورهای فقیرتر که نرخ تلقیح هنوز پایین است، تهدید می‌کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)