استرالیا در مسیر کاهش محدودیت های کووید در کریسمس با افزایش موارد ادامه می دهد

استرالیا در مسیر کاهش محدودیت های کووید در کریسمس با افزایش موارد ادامه می دهد

کووید در استرالیا: پرجمعیت ترین ایالت استرالیا به بالاترین میزان در 10 هفته اخیر در موارد کووید رسید.

سیدنی:

مقامات روز سه‌شنبه گفتند استرالیا برنامه‌های خود را برای کاهش محدودیت‌های کووید قبل از کریسمس ادامه خواهد داد، حتی در حالی که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور به بالاترین حد خود در ۱۰ هفته گذشته رسیده است.

پس از یک رشته عفونت مرتبط با مهمانی های فصل جشن در سیدنی و اطراف آن، ایالت نیو ساوت ولز بیش از 800 مورد جدید را در روز سه شنبه ثبت کرد که بالاترین میزان از 2 اکتبر است.

هفت مورد مرگ مرتبط در سراسر کشور گزارش شده است.

مقامات گفتند موارد جدید آنها را از کنار گذاشتن بیشتر الزامات استفاده از ماسک عمومی از روز چهارشنبه یا لغو ممنوعیت ورود شهروندان واکسینه نشده به رستوران ها، بارها و رویدادهای مهم باز نمی دارد.

نخست وزیر اسکات موریسون با اشاره به نرخ بالای واکسیناسیون به عنوان تضمینی برای یک دوره جشن تقریباً بدون محدودیت گفت: ما به عنوان یک کشور تصمیم گرفته‌ایم با این ویروس زندگی کنیم.

او گفت: «این کریسمس، هدیه‌ای است که استرالیایی‌ها به خودشان داده‌اند، با این روشی که با تنظیماتی که ما انجام داده‌ایم کار کرده‌اند.

پس از عرضه اولیه واکسن یخبندان، بیش از 89 درصد استرالیایی های بالای 16 سال اکنون دوز دوز واکسینه شده اند و 93 درصد اولین واکسن خود را دریافت کرده اند.

فاصله مورد نیاز قبل از تزریق دوز سوم تقویت کننده از شش ماه پس از تزریق دوم به پنج ماه کاهش یافته است تا مقاومت بهتری ایجاد شود.

استرالیا همچنین بیش از 85 مورد از نوع Omicron را شناسایی کرده است که بیم آن می رود بسیار قابل انتقال و مقاوم به واکسن باشد.

بسیاری از کشورهای غربی در حالی که تلاش می‌کنند تقویت‌کننده‌ها را ارائه کنند و تعداد موارد افزایش یافته، مجدداً محدودیت‌ها را اعمال کنند.

براد هازارد، وزیر بهداشت نیو ساوت ولز گفت که او “بسیار نگران” است که تعداد کافی از مردم واکسن تقویت کننده دریافت نکنند، اما متعهد شد که هیچ گونه قرنطینه فوری را اعمال نکند.

هازارد گفت: “نگرانی من این است که هنگامی که واکسینه نشده ها با واکسینه شده مخلوط شوند، باید انتظار داشته باشید که تعداد آنها حتی بیشتر افزایش یابد و این نگران کننده است زیرا این امر بر پزشکان و پرستاران ما و سیستم بهداشتی خط مقدم ما فشار می آورد.”

علاوه بر این فشارها، استرالیا با بازگشایی مرزهای داخلی و بین المللی، از مهاجران و دانش آموزان ماهر واکسینه شده استقبال می کند.

و پس از بسته شدن طولانی مدت که خانواده ها و دوستان را برای ماه ها از هم جدا کرد، ایالت گرمسیری کوئینزلند روز دوشنبه مرزهای خود را به روی مناطق داغ باز کرد، در حالی که ایالت جزیره ای تاسمانی از روز چهارشنبه پیروی خواهد کرد.

تنها استرالیای غربی – یک منطقه وسیع و غنی از مواد معدنی با یک رشته مستقل سرسخت – در تعطیلات قفل خواهد ماند و مرزهای آن تا 5 فوریه بسته خواهد ماند.

موریسون با اعلام برنامه‌های خود برای ساخت یک مرکز تولید واکسن mRNA مدرنا در ملبورن، اصرار داشت که استرالیا “بیشتر از هر کشور دیگری در جهان برای مقابله با این موضوع آماده است و همچنان به این ویروس خیره شده و با آن زندگی می‌کند.”

استرالیا بیش از 230000 مورد کووید-19 و 2113 مورد مرگ ناشی از آن را در جمعیت 25 میلیونی از زمان شروع همه‌گیری ثبت کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)