استرالیا به ناشناس ماندن آنلاین اعلان جنگ می کند – RT World News

دولت استرالیا قانون جدیدی را معرفی خواهد کرد تا شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را وادار کند که کاربران ناشناس را که نظرات توهین‌آمیز ارسال می‌کنند، «رفع» کنند، یا در صورت عدم توانایی یا امتناع از انجام این کار، آنها را مجبور به پرداخت جریمه‌های افترا کنند.

ابتکار جدید به دنبال تعریف غول‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان ناشران است و آنها را مسئول محتوای تولید شده توسط کاربر در پلتفرم‌هایشان می‌کند، و همچنین مکانیسم‌های خاصی را معرفی می‌کند که از طریق آن هر کسی می‌تواند شکایت کند و در صورتی که فکر می‌کند به آنها بدنام شده است، درخواست حذف پست کند. نخست وزیر اسکات موریسون در یک نشست خبری تلویزیونی روز یکشنبه اعلام کرد، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

دنیای آنلاین نباید یک غرب وحشی باشد که در آن ربات‌ها و متعصبان و ترول‌ها و دیگران به طور ناشناس در حال رفت و آمد هستند و می‌توانند به مردم آسیب برسانند.

اگر یک پلتفرم از حذف محتوای توهین آمیز امتناع کند، دادگاه ممکن است به آن دستور دهد که هویت نظر دهنده ناشناس را فاش کند. در صورتی که شرکت دوباره امتناع کند یا نتواند ترول را شناسایی کند – در نهایت مسئول خواهد بود و باید جریمه های ناشی از آن را بپردازد.


وزیر دفاع استرالیا «آسیب دیده» از توئیت بد در دادگاه پیروز شد

آزادی بیان این اجازه را ندارد که ناجوانمردانه در زیرزمین و سورتمه شما پنهان شود و به طور ناشناس مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهد و به دنبال تخریب زندگی آنها باشد. موریسون بیان کرد. در یک جامعه آزاد مانند استرالیا که ما برای آزادی بیان خود ارزش قائل هستیم، تنها زمانی آزاد است که با مسئولیت آنچه شما می گویید تعادل داشته باشد.

موریسون اطلاعات کمی در مورد جزئیات قانون پیشنهادی ارائه کرد، یا اینکه آیا این قانون برای بحث عمومی مطرح خواهد شد، اما گفت که انتظار حمایت قوی از پارلمان دارد. او قبلاً به سرکوب قریب‌الوقوع ناشناس ماندن آنلاین در اجلاس سران G20 در ماه گذشته اشاره کرد، جایی که او گفت “قوانینی که در دنیای واقعی اعمال می شود باید در دنیای دیجیتال اعمال شود.” با این حال، هنوز مشخص نیست که دولت استرالیا دقیقاً چگونه انتظار دارد که شرکت های رسانه های اجتماعی هویت کاربران خود را تأیید کنند.

به گفته دادستان کل مایکلیا کش، اقدامات جدید نیز قرار است موارد بیشتری را به همراه داشته باشد “وضوح” به تصمیم دادگاه عالی استرالیا در ماه سپتامبر، که حکم داد رسانه ها در قبال نظرات کاربران مسئول هستند، حتی اگر خود داستان ها توهین آمیز نباشند. این حکم چندین رسانه از جمله CNN را مجبور کرد تا صفحات فیس بوک خود را برای کاربران استرالیایی به دلیل عدم اطمینان و خطر ادعاهای افترا ببندند.