استرالیا به تحریم دیپلماتیک ایالات متحده برای المپیک پکن پیوست – اخبار RT World

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا تایید کرد که کشورش به تبعیت از ایالات متحده، مقامات دولتی را به بازی های المپیک زمستانی در پکن، چین در سال آینده اعزام نخواهد کرد.

موریسون روز چهارشنبه گفت که چنین خواهد شد جای تعجب نیست که استرالیا هیچ نماینده رسمی برای بازی های زمستانی آینده در چین اعزام نخواهد کرد. به نقل از ادعایی نقض حقوق بشر در سین کیانگ و بسیاری از مسائل دیگر که استرالیا به طور مداوم مطرح کرده است.

ما بسیار خرسند و بسیار خوشحال بودیم که با دولت چین در مورد این مسائل صحبت کردیم و هیچ مانعی برای این اتفاق وجود نداشت. او ادعا کرد. اما دولت چین به طور مداوم این فرصت ها را برای ما برای ملاقات در مورد این مسائل نمی پذیرد.




با این حال، نخست وزیر اصرار داشت که در حالی که مقامات استرالیایی این کار را خواهند کرد “بنابراین به چین نرو” برای بازی های المپیک، ورزشکاران استرالیایی همچنان می توانند در مسابقات شرکت کنند.

دولت موریسون راه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده را دنبال می کند، که دولت او نیز روز دوشنبه تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی را اعلام کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده هیچ نمایندگی رسمی برای بازی‌های پکن نخواهد فرستاد. با توجه به نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت در سین‌کیانگ و سایر موارد نقض حقوق بشر توسط جمهوری خلق چین.»

“نمایندگی دیپلماتیک یا رسمی ایالات متحده در مواجهه با نقض فاحش حقوق بشر و جنایات جمهوری خلق چین در سین کیانگ، با این بازی‌ها مانند معمول رفتار خواهد کرد و ما به سادگی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.” ساکی اعلام کرد.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن این اقدام را اعلام کرد “مدعا”، “یک دستکاری سیاسی،” و “تحریف شدید روح منشور المپیک،” اضافه كردن، هیچ دعوتی برای سیاستمداران ایالات متحده انجام نشده است، بنابراین این «بایکوت دیپلماتیک» به سادگی از ناکجاآباد ناشی می شود.

در واقع هیچ کس به آمدن یا عدم حضور این افراد اهمیتی نمی دهد و این هیچ تاثیری بر برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن ندارد. سخنگوی ادامه داد

هوآ چونیینگ، معاون وزیر امور خارجه چین نیز چنین اظهار نظری کرده است بیانیه با تاکید بر اینکه مقامات آمریکایی دعوت نشده اند، توییت کرد، “کسی نمی تواند یک دعوت نامه را بدون دریافت اول رد کند.”

چن ویهوا، رئیس دفتر اتحادیه اروپا روزانه چین شوخی کرد در شبکه های اجتماعی که او با وجود دریافت نکردن دعوت نامه، جشن های کریسمس و سال نو را در کاخ سفید تحریم خواهد کرد.