استرالیا برچسب “تروریست” را به تمام حزب الله می زند – RT World News

استرالیا تمام جنبش بانفوذ حزب الله لبنان را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است و ممنوعیت قبلی واحدهای مسلح خود را به جناح سیاسی گسترش داده است.

حزب الله موضع یک “واقعی” و “معتبر” کارن اندروز، وزیر امور داخلی این کشور روز چهارشنبه گفت که تهدیدی برای استرالیا است.

گروه مستقر در لبنان به تهدید حملات تروریستی و حمایت از سازمان های تروریستی ادامه می دهد. اندروز افزود.

این اقدام به این معنی است که شهروندان استرالیایی اکنون از عضویت در حزب الله یا تأمین بودجه برای عملیات آن منع شده اند. شاخه نظامی این گروه از سال 2003 در لیست تروریستی استرالیا قرار دارد.

ادامه مطلب


آلمان حزب الله را ممنوع می کند، حملات ضد تروریستی متعددی انجام می دهد

مردم لبنان بزرگترین جامعه خاورمیانه در استرالیا را تشکیل می دهند – حدود 230000 نفر، عمدتا در منطقه سیدنی بزرگ و ملبورن تخمین زده می شود. مهاجرت به استرالیا در طول جنگ داخلی لبنان بین سال‌های 1976 تا 1981 به اوج خود رسید، اما از آن زمان به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

حزب الله در لبنان در زمینه های مختلف فعالیت می کند و به عنوان یک حزب سیاسی، یک سازمان نظامی و ارائه دهنده خدمات اولیه به مردم عمل می کند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، که بنا بر گزارش‌ها از اسکات موریسون، همتای استرالیایی خود خواسته بود تا شاخه سیاسی حزب‌الله را در اجلاس آب‌وهوای سازمان ملل در گلاسکو در اوایل نوامبر ممنوع کند، از کانبرا برای این اقدام تشکر کرد. وی گفت که دو کشور ادامه خواهند داد اقدام به هر طریق ممکن علیه تروریسم، از جمله در عرصه بین المللی».

ییر لاپید، وزیر امور خارجه نیز از استرالیا، که به گفته وی، قدردانی کرد “دوست نزدیک اسرائیل” به 17 کشور دیگر پیوست که متوجه شدند هیچ جناح جداگانه ای برای سازمان های تروریستی وجود ندارد.

اسرائیل که در سال 2006 علیه حزب الله جنگید، این گروه را که پیوندهای قوی با ایران دارد، تهدیدی برای امنیت ملی می داند.

حزب الله توسط آمریکا، اسرائیل و اتحادیه عرب به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است. اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای اروپایی شاخه نظامی آن را ممنوع کرده اند، اما تمایلی به اقدام علیه حزب سیاسی به دلیل نگرانی هایی که ممکن است باعث بی ثباتی بیشتر اوضاع در لبنان شود، نداشتند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید