استرالیا برنامه های بازگشایی را در بحبوحه نوع جدید کووید “Omicron” Scar مرور می کند

استرالیا برنامه های بازگشایی را در بحبوحه نوع جدید کووید

استرالیا قرار بود از اول دسامبر مرزهای خود را به روی مهاجران و دانشجویان ماهر باز کند.

سیدنی:

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه پس از گزارش اولین موارد ابتلا به نوع ویروس کرونا Omicron در آخر هفته، گفت: استرالیا برنامه های خود را برای بازگشایی مرزها به روی مهاجران و دانش آموزان ماهر از اول دسامبر بررسی خواهد کرد.

دو نفری که از جنوب آفریقا وارد استرالیا شده بودند روز یکشنبه برای نوع تازه شناسایی شده Omicron مثبت شدند زیرا مقامات دستور قرنطینه 14 روزه را برای شهروندانی که از 9 کشور آفریقایی باز می گردند و ورود از این کشورها را برای افراد غیرشهروند ممنوع کردند.

موریسون از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و گفت که داده ها هنوز به طور کامل شدت، قابلیت انتقال و مقاومت سویه Omicron به واکسن را ثابت نکرده اند.

موریسون روز دوشنبه به ناین نیوز گفت: «بنابراین ما فقط یک قدم این کار را انجام می دهیم، بهترین اطلاعات را دریافت می کنیم، تصمیمات آرام و معقول می گیریم. برای مسافران خارجی

Omicron، که توسط سازمان بهداشت جهانی “نوعی نگران کننده” نامیده می شود، به طور بالقوه مسری تر از انواع قبلی است. کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا این بیماری در مقایسه با سویه‌های دیگر باعث ایجاد کووید-19 کم و بیش شدید می‌شود یا خیر.

سیدنی و ملبورن، بزرگترین شهرهای استرالیا، پس از بستن مرزهای خود به مدت بیش از 18 ماه، اجازه ورود شهروندان کاملاً واکسینه شده را بدون قرنطینه از اول نوامبر آغاز کردند.

هر دو شهر قوانین مرزی خود را با تمام مسافران بین المللی که به مدت ۷۲ ساعت قرنطینه شده اند تشدید کرده اند. ایالت های دیگر به دلیل نرخ های متفاوت واکسیناسیون هنوز مرزهای خود را به روی مسافران خارجی باز نکرده اند.

موریسون گفت که کمیته امنیت ملی اواخر روز دوشنبه برای ارزیابی تسهیلات بازگشایی مرزهای دولت که قرار است از روز چهارشنبه انجام می شود، تشکیل جلسه دهد. او گفت که نشست رهبران همه ایالت ها و مناطق تا روز سه شنبه برگزار می شود.

کنترل‌های سخت مرزی و قرنطینه‌های فوری به استرالیا کمک کرده است تا تعداد کروناویروس خود را بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای مشابه نگه دارد. این بیماری تاکنون حدود 208000 مورد و 1994 مورد مرگ را از زمان شروع همه گیری ثبت کرده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)