استرالیا برای اصلاح سیستم مهاجرت، ورود آسان برای کارگران ماهر

استرالیا برای اصلاح سیستم مهاجرت، ورود آسان برای کارگران ماهر

در حال حاضر حدود 90 درصد از مشاغل تمام وقت در استرالیا بیش از آستانه فعلی حقوق می گیرند.

سیدنی:

استرالیا روز پنجشنبه پیشنهاد داد که سیستم مهاجرتی خود را اصلاح کند تا سرعت ورود کارگران بسیار ماهر به این کشور و هموارسازی مسیر اقامت دائم را افزایش دهد.

دولت فدرال کارگر گفت که سیستم فعلی مورد استفاده برای انتخاب مهاجران ماهر – آزمون امتیاز – برای شناسایی افرادی با مجموعه مهارت‌های صحیحی که اقتصاد استرالیا در آینده به آن نیاز دارد، اصلاح خواهد شد.

کلر اونیل وزیر امور داخله در سخنرانی خود در National National گفت: “سیستم مهاجرت ما… شکسته است. این باعث شکست کسب و کار ما، خود مهاجران شکست خورده است. و مهمتر از همه، این است که استرالیایی های شکست خورده است. این نمی تواند ادامه یابد.” باشگاه مطبوعات

استرالیا با کشورهای مشابه، مانند کانادا و آلمان، برای جذب مهاجران ماهرتر رقابت می کند، زیرا افزایش تقاضا به دلیل پیری جمعیت تشدید شده است.

دولت گفت که روند روادید برای متخصصان با مهارت بالا سریعتر و آسان تر خواهد شد، در حالی که اقداماتی برای حفظ دانشجویان بین المللی انجام خواهد شد.

اونیل گفت که دارندگان ویزای ماهر موقت، که حتی از فرصت درخواست برای اقامت دائم محروم شده بودند، تا پایان سال جاری می توانند این کار را انجام دهند. او گفت اما این به میزان سالانه مهاجران دائم استرالیا اضافه نخواهد کرد.

در ماه سپتامبر، استرالیا برای کمک به مشاغلی که با کمبود گسترده کارکنان مبارزه می کنند، تعداد مهاجران دائمی خود را به 195000 نفر در سال مالی جاری به 195000 نفر افزایش داد و متعهد شد که کارکنان و بودجه بیشتری برای سرعت بخشیدن به پردازش ویزا داشته باشند.

از اول جولای، دولت اعلام کرد که آستانه دستمزد کارگران ماهر موقت را از 53900 دلار استرالیا به 70,000 دلار استرالیا (46,250 دلار) افزایش خواهد داد که در همان سطح از سال 2013 باقی مانده است.

به گفته دولت، حدود 90 درصد از مشاغل تمام وقت در استرالیا در حال حاضر بیش از آستانه فعلی دستمزد می گیرند که منجر به استثمار کارگران مهاجر می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)