استرالیا برای از بین بردن نقاب ترول های آنلاین

نخست وزیر اسکات موریسون (نماینده) گفت: دنیای آنلاین نباید یک غرب وحشی باشد.

سیدنی:

دولت استرالیا روز یکشنبه اعلام کرد قانونی را برای افشای نقاب ترول‌های آنلاین معرفی می‌کند و غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را مسئول شناسایی آنها می‌داند.

نخست وزیر اسکات موریسون، که دولت ائتلاف محافظه کار او در نیمه اول سال 2022 با انتخابات روبرو است، گفت که این قانون از استرالیایی ها در برابر سوء استفاده و آزار و اذیت آنلاین محافظت می کند.

موریسون به خبرنگاران گفت: «دنیای آنلاین نباید یک غرب وحشی باشد که در آن ربات‌ها، متعصب‌ها، ترول‌ها و دیگران می‌توانند به طور ناشناس به اطراف بچرخند و به مردم آسیب برسانند و به مردم صدمه بزنند، آنها را آزار دهند و آنها را قلدری کنند و سورتمه بزنند.»

این چیزی نیست که در دنیای واقعی اتفاق بیفتد، و هیچ موردی وجود ندارد که در دنیای دیجیتال اتفاق بیفتد.”

مایکلیا کش، دادستان کل، گفت: این قانون که طبق گزارش ها قرار است تا اوایل سال 2022 به پارلمان ارائه شود، برای روشن شدن این موضوع ضروری است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی، و نه کاربران، مسئول اظهارنظرهای توهین آمیز توسط افراد دیگر هستند.

کش گفت که با حکم دادگاه عالی در ماه سپتامبر، سردرگمی ایجاد شده بود که نشان داد رسانه های استرالیایی، به دلیل اینکه کاربرانی که صفحات خود را در یک شبکه اجتماعی مدیریت می کنند، می توانند مسئول نظرات افتراآمیز شخص ثالث ارسال شده در صفحات خود باشند.

او گفت که بر اساس قانون برنامه ریزی شده استرالیا، خود شرکت های رسانه های اجتماعی مسئول چنین محتوای توهین آمیزی هستند نه کاربران.

او گفت که هدف از آن نیز جلوگیری از اظهارنظرهای افتراآمیز بدون شناسایی شدن است.

دادستان کل کشور گفت: “شما نباید بتوانید از ردای ناشناس بودن آنلاین برای انتشار نظرات زشت و توهین آمیز خود استفاده کنید.”

او گفت که این قانون مستلزم آن است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی یک نهاد نامزدی مستقر در استرالیا داشته باشند.

کش گفت که پلتفرم‌ها تنها در صورتی می‌توانند از خود در برابر شکایت به عنوان ناشر اظهارنظر توهین‌آمیز دفاع کنند که با خواسته‌های قانون جدید مبنی بر ایجاد یک سیستم شکایت که در صورت لزوم می‌تواند جزئیات شخصی را که اظهار نظر می‌کند، رعایت کنند.

دادستان کل گفت، مردم همچنین می‌توانند برای «دستور افشای اطلاعات» به دادگاه عالی درخواست کنند و از یک سرویس رسانه‌های اجتماعی بخواهند جزئیاتی را برای «برکشیدن نقاب ترول» ارائه کند.

او گفت که در برخی موارد ممکن است از “ترول” خواسته شود که نظر را حذف کند، که در صورت رضایت طرف مقابل می تواند به موضوع پایان دهد.

آنتونی آلبانیز، رهبر اپوزیسیون استرالیا گفت که از یک محیط آنلاین امن برای همه حمایت خواهد کرد.

اما او گفت که دولت در پیشنهاد اقدام برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی شکست خورده است و برخی از اعضای خود دولت را به انتشار اطلاعات نادرست در مورد کووید و واکسیناسیون متهم کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)