استرالیا با گسترش اعتراضات، پلیس و ارتش را به جزایر سلیمان اعزام می کند

استرالیا با گسترش اعتراضات، پلیس و ارتش را به جزایر سلیمان اعزام می کند

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه گفت، در حالی که معترضان در این کشور جزیره اقیانوس آرام برای دومین روز متوالی از مقررات منع آمد و شد برای تظاهرات اعتراض کردند، استرالیا بیش از 100 پلیس و پرسنل نظامی را برای کمک به جزایر سلیمان مستقر خواهد کرد.

موریسون گفت، نخست وزیر جزایر سلیمان مناسه سوگاواره درخواست کمک استرالیا کرده بود که کمیته امنیت ملی کانبرا به سرعت آن را تایید کرد.

موریسون گفت استرالیا 23 افسر پلیس را فورا برای کمک به کنترل شورش و 50 پرسنل دیگر برای اجرای امنیت در زیرساخت های حیاتی اعزام خواهد کرد.

موریسون گفت 43 نیروی نظامی دیگر برای کمک به افسران پلیس استرالیا اعزام خواهند شد.

موریسون به خبرنگاران در کانبرا گفت: “هدف ما در اینجا فراهم کردن ثبات و امنیت است تا فرآیندهای عادی قانون اساسی در جزایر سلیمان را قادر به مقابله با مسائل مختلفی که پیش آمده است، فراهم کنیم.”

قصد دولت استرالیا به هیچ وجه مداخله در امور داخلی جزایر سلیمان نیست، بلکه باید آن را حل کند.»

استقرار پرسنل استرالیایی در حالی صورت می گیرد که گزارش ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی انبوه معترضان و آتش زدن ساختمان ها در منطقه محله چینی هانیارا را نشان می دهد.

بنا به گزارش رسانه‌ها، بسیاری از معترضان از پرجمعیت‌ترین استان مالایتا به پایتخت سفر کردند زیرا نگران نادیده گرفتن آنها از سوی دولت ملی بودند.

این استان با تصمیم سال 2019 مبنی بر پایان دادن به روابط دیپلماتیک با تایوان و برقراری روابط رسمی با چین مخالفت کرد که منجر به برگزاری همه پرسی استقلال در سال گذشته شد که دولت ملی آن را غیرقانونی خواند.

سولومون ها، صحنه برخی از شدیدترین نبردها در جنگ جهانی دوم، در سال 2006 پس از انتخابات مورد مناقشه، شورش های بزرگی را تجربه کردند و بسیاری از مشاغل متعلق به چین در هونیارا سوختند و غارت شدند.

Sogavare روز چهارشنبه پس از آخرین ناآرامی ها در هونیارا قرنطینه 36 ساعته اعلام کرد و آن را “یک رویداد غم انگیز و تاسف بار دیگر با هدف سرنگونی یک دولت منتخب دموکراتیک” خواند.

سوگاواره گفت: این قرنطینه که تا ساعت 7 صبح روز جمعه ادامه خواهد داشت، “به سازمان های مجری قانون اجازه می دهد تا به طور کامل عاملان حوادث امروز را بررسی کنند و از تخریب غیرقانونی بیشتر جلوگیری کنند.”

نیروی پلیس سلطنتی جزایر سلیمان (RSIPF) از مردمی که در مدارس و مشاغل اطراف هونیارا تحصیل می‌کنند خواست تا در خانه بمانند تا تحت تأثیر ناآرامی قرار نگیرند.

خوانیتا ماتانگا، معاون کمیسر RSIPF در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که خیابان‌ها، مدارس و مشاغل ما به زودی پس از قرنطینه بازگشایی خواهند شد.

من از شما درخواست همکاری تا عادی شدن شرایط را دارم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)