استرالیا اولین مورد اجتماعی را ثبت کرد، آزمایش ژنوم فوری را آغاز کرد

استرالیا اولین مورد جامعه Omicron را ثبت کرد، آزمایش ژنوم فوری را آغاز کرد

مقامات استرالیای جنوبی در مورد شیوع این بیماری “فوق العاده نگران” هستند.

مقامات بهداشتی نیو ساوت ولز تایید کردند که پنج نفر در سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، به نوع omcron ویروس کرونا مبتلا شده اند.

کری چانت، افسر ارشد بهداشت نیوساوت ولز، یکشنبه گفت که این موارد به دو مدرسه و یک سالن ورزشی در حومه غربی سیدنی مرتبط است که ممکن است منبع عفونت تایید شده omcron در منطقه پایتخت استرالیا نیز باشد. او در یک به روز رسانی ویدئویی گفت که آزمایش فوری ژنوم برای تعدادی از موارد دیگر مرتبط با محل برگزاری در حال انجام است و باید در روزهای آینده در دسترس باشد.

چانت گفت که ایالت نیو ساوت ولز 15 عفونت میکرورون را تایید کرده است و احتمال بیشتری وجود دارد. شیوع این بیماری از مسافران آلوده در پروازی از دوحه که در جنوب آفریقا بودند، ایجاد شد.

نوع Omicron کووید-19 که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اکنون در کشورهایی از ایالات متحده تا کره جنوبی شناسایی شده است که بر مشکلات محدود کردن سویه‌های جدید واگیردار تاکید دارد. محققان در سرتاسر جهان در حال رقابت برای درک تأثیر کامل سویه جدید هستند و دولت‌ها مسافران آفریقای جنوبی و کشورهای اطراف را به دلیل نگرانی از اینکه omicron می‌تواند از حفاظت واکسن‌ها فرار کند و به موج‌های جدید دامن بزند، ممنوع کرده‌اند.

ایالت استرالیای جنوبی روز شنبه محدودیت‌ها را برای مسافران بین‌المللی به دلیل ترس از Omicron افزایش داد و همه مسافران را که وارد قرنطینه می‌شوند به مدت 14 روز، نه فقط کسانی که از آفریقای جنوبی می‌آیند، الزامی کرد. استیون مارشال نخست وزیر استرالیا گفت مسافرانی که از ایالت های جنوب شرقی استرالیا می آیند باید در بدو ورود آزمایش کنند و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت نشود، ایزوله شوند.

مارشال روز شنبه به خبرنگاران گفت که مقامات استرالیای جنوبی “به شدت نگران” شیوع بیماری در سیدنی و پرونده ACT هستند، اما مرزهای خود را در این مرحله باز نگه می‌دارند. وی پس از نشستی با مقامات برای بحث درباره بستن مرز گفت: «ما در این مرحله اطلاعات کافی در مورد نوع Omicron نداریم.

او گفت که Omicron “اینجا در استرالیا است.” تا این لحظه محدود شده است، اما می‌توانیم در روزهای آینده اطلاعات بیشتری مبنی بر عدم وجود آن دریافت کنیم.»