استان به خواربارفروشان اجازه می دهد تا خریداران مواد غذایی واکسینه نشده را ممنوع کنند – RT World News

فروشگاه‌های مواد غذایی در استان نیوبرانزویک کانادا اکنون اجازه دارند برای خریدارانی که در برابر کووید-۱۹ واکسینه نشده‌اند، قانون وضع کنند: بدون جرقه، بدون غذا.

حکم – که در الف “برنامه اقدام زمستانی” وزیر بهداشت نیوبرانزویک Dorothy Shephard در روز جمعه اعلام کرد – به فروشگاه‌های مواد غذایی، مراکز خرید و سالن‌ها این امکان را می‌دهد که قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی را اجرا کنند یا برای ورود به مؤسسات خود نیاز به مدرک واکسیناسیون داشته باشند.

با زمستان، هوای سردتر، روزهای کوتاه‌تر، صرف زمان بیشتر در داخل و افزایش فرصت برای انتشار COVID-19 فرا می‌رسد.» شفرد گفت. مهم است که ما برنامه‌ای داریم که تضمین می‌کند سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، اما سلامت روانی، جسمی و مالی نیوبرانزویکرز را نیز در نظر می‌گیرد.»

شفارد بدون اذعان به مسائل مربوط به عدم دسترسی به غذا، پیشنهاد کرد که رعایت اقدامات جدید دشوار نخواهد بود. “آنها اقدامات کوچکی هستند که هر فرد می تواند انجام دهد، اما وقتی با هم ترکیب شوند، می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.” او گفت.


کمبود نیروی کار، کسب‌وکارهای کانادایی را وادار می‌کند تا در دستور کار کووید تجدید نظر کنند

دیگر محدودیت‌های جدید شامل محدود کردن تجمعات خانگی به 20 نفر، محدود کردن تجمعات در فضای باز با 50 نفر و الزام افراد واکسینه نشده به اجتناب از تجمعات در داخل خانه است – به عبارت دیگر، کریسمس تنهایی و بالقوه گرسنه برای افراد غیرمجاز. در حال حاضر در مکان‌های عمومی در فضای باز نیز زمانی که نمی‌توان فاصله فیزیکی را رعایت کرد، استفاده از ماسک ضروری است.

شهروندان باید برای سفر ثبت نام کنند و همه افراد واکسینه نشده که وارد استان می شوند باید قرنطینه شوند و پس از 10 روز انزوا برای اثبات عدم ابتلا به این بیماری آزمایش بدهند. در صورت افزایش موارد جدید یا بستری شدن در بیمارستان، محدودیت‌های سخت‌تر، مانند ممنوعیت سفرهای غیرضروری در داخل استان، آغاز می‌شود.

ظاهراً نیوبرانزویک اولین استان کانادا است که به خواربارفروشان اجازه می دهد تا خریداران واکسینه نشده را ممنوع کنند. برای مثال، بر اساس الزامات انتاریو برای پاسپورت واکسن، هیچ کس نمی تواند از دسترسی به مراقبت های پزشکی یا خرید غذا جلوگیری کند.

براساس داده‌های دولت محلی، از زمان شروع همه‌گیری، این استان ۱۳۳ مورد مرگ ناشی از کووید را ثبت کرده است. حدود 80 درصد از ساکنان نیوبرانزویک به طور کامل در برابر این ویروس واکسینه شده اند.