استارباکس اولین فروشگاه اتحادیه را در بوفالو ایالات متحده خواهد داشت

استارباکس اولین فروشگاه اتحادیه را در ایالات متحده دارد

در حالی که کمپین اکثریت قاطع را به دست آورد، آغوش و گریه های شادی در دفتر اتحادیه شنیده شد

بوفالو:

کارگران یک کافه استارباکس در بوفالو، نیویورک به ایجاد اولین اتحادیه در یکی از فروشگاه های متعلق به شرکت زنجیره ای قهوه در ایالات متحده رأی دادند.

در دفتر اتحادیه آغوش‌ها و گریه‌های شادی شنیده شد، زیرا کمپین در روز پنجشنبه در کافه خیابان Elmwood شرکت در شمال ایالت نیویورک در نزدیکی مرز کانادا اکثریت قاطع را به دست آورد.

کیسی مور، کارمند استارباکس که از اتحادیه حمایت می کند، می گوید: «استارباکس پیروزی ما را تقریباً غیرممکن کرد. “ما اکنون اولین فروشگاه اتحادیه استارباکس در ایالات متحده هستیم. احساس می‌کنیم در صدر جهان هستیم!”

اما لحظاتی بعد، پس از آن که مقامات هیئت ملی روابط کار (NLRB) اعلام کردند که اکثریت در دومین کافه منطقه بوفالو به اتحادیه رای دادند، روحیه کمتر شد.

انتخابات سومین استارباکس هنوز در فرآیندی که از طریق زوم و سازماندهی شده توسط NLRB برگزار شده بود، برگزار نشده بود.

حدود 50 کارمند در کافه‌های این شهر در نزدیکی مرز کانادا، تحت پرچم «یونایتد کارگران استارباکس» در اواخر ماه اوت این کمپین را راه‌اندازی کردند.

رای “آری” ممکن است اثر ضربه ای داشته باشد – نه فقط برای استارباکس، بلکه برای سایر شرکت های آمریکایی مانند آمازون که با تلاش های مشابه کارگران برای سازماندهی مبارزه می کنند.

اوایل پنجشنبه، استیو بوید، یک وکیل 60 ساله، هنگام خروج از محل خیابان Elmwood با تعمیر روزانه خود، از کارگران حمایت کرد.

بوید گفت: “من هر روز صبح آنها را می بینم، آنها به نوعی بخشی از روز من هستند و باید دستمزد زندگی داشته باشند.”

بوید گفت: «در سرتاسر ایالات متحده، کسب‌وکارها شکایت دارند که نمی‌توانند افرادی را برای کار پیدا کنند و بهترین راه برای یافتن افرادی برای کار، دادن دستمزد منصفانه و شرایط کار منصفانه است. بنابراین اگر اتحادیه از این امر حمایت می کند، من از این افراد حمایت می کنم.»

افزایش فعالیت

سدریک دی لئون، کارشناس کار در دانشگاه امهرست ماساچوست، گفت: این کمپین نشان می‌دهد که چگونه کارگران در زمانی که بازارهای کار فشرده به کارمندان نفوذ بیشتری داده است، قاطع‌تر می‌شوند.

دی لئون به خبرگزاری فرانسه گفت: «قدرت چانه زنی کارگران در حال حاضر بسیار بالاست.

اقدامات برجسته‌ای در شرکت‌های دیگر، مانند اعتصاب پنج هفته‌ای به جان دیر و شرکت تراکتورسازی در اوایل پاییز انجام شده است.

و حدود 4.2 میلیون آمریکایی در ماه اکتبر مشاغل خود را ترک کردند، بخشی از پدیده ای به نام “استعفای بزرگ” که بر تنگنای بازارهای کار افزوده است.

رهبران اتحادیه از رفتار استارباکس در طول کمپین انتقاد کرده بودند و از تاکتیک‌های شرکتی بدون بند انگشت که ظاهراً با تصویر مترقی برند در تضاد است، سخن گفته بودند.

این قهوه‌خانه که اخیراً اعلام کرده حداقل دستمزد خود را به 15 دلار در ساعت افزایش می‌دهد، تاکید کرده است که ضد صنفی نیست، اما استدلال می‌کند که مسائلی که کارگران مطرح می‌کنند، اتحادیه را توجیه نمی‌کند.

مقامات استدلال کرده اند که یک اتحادیه روابط مستقیم شرکت با کارگران را که در زبان زنجیره ای “شریک” نامیده می شوند، مختل می کند.

حامیان اتحادیه می گویند استارباکس حدود 200 مدیر و سرپرست را فرستاده است که از ماه آگوست در فروشگاه ها چرخیده اند تا ظاهراً کارمندان بلاتکلیف را جلب کنند.

معمار قدیمی و مدیر عامل سابق شرکت، هوارد شولتز، جلسه ای را با کارکنان در ماه نوامبر رهبری کرد.

استارباکس ناموفق تلاش کرد تا NLRB را متقاعد کند که طرح انتخاباتی فعلی را با طرحی که منطقه 20 فروشگاهی در اطراف بوفالو را در بر می گیرد، متقاعد کند که احتمالاً شانس پیروزی مدیریت را افزایش می دهد.

“جنگ روانی”

نتایج همچنین می تواند مورد تجدید نظر قرار گیرد، به خصوص در مورد این که کدام کارمندان خاص مجاز به رای دادن هستند. سازمان دهندگان می گویند استارباکس برای استخدام کارکنان جدید پیش از انتخابات عجله کرد.

جیمز اسکرتا باریستا در اوایل این ماه گفت چه با آوردن سرپرستان خارجی و چه با ترغیب کارکنان به رای “نه” در جریانی از متن ها و ایمیل ها، “این واقعا یک جنگ روانی است.”

او افزود: «فعالیت‌های استارباکس در شکستن اتحادیه، تعداد زیادی از مردم را در واقع به سمت حمایت از اتحادیه سوق داده است.

حامیان اتحادیه می گویند که بوفالو تنها شروع تلاشی است که در حال حاضر به ایالت جنوب غربی آریزونا گسترش یافته است، جایی که کارگران اخیراً خواستار رأی گیری شده اند.

“چرا استارباکس اینقدر نگران تلاش های اتحادیه در سه مکان است در حالی که آنها تقریباً 9000 مکان دارند؟” دی لئون گفت.

“این موجی را در داخل شرکت آغاز می کند. در حال حاضر شروع شده است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)