اسب آبی سلطان مواد مخدر در برخورد بزرگراه کشته شد – اخبار RT World

اسب‌های آبی که از نسل باغبانی بارون کوکائین کلمبیایی پابلو اسکوبار به‌دست می‌آیند، گونه‌ای مهاجم محسوب می‌شوند.

مقامات محیط زیست روز چهارشنبه به آسوشیتدپرس گفتند، یک اسب آبی که از تبار ساکنان باغ وحش خصوصی پابلو اسکوبار، پادشاه کوکائین بود، بر اثر برخورد یک خودروی شاسی بلند هنگام عبور از بزرگراهی در شمال غربی کلمبیا جان باخت.

یکی از صدها اسب آبی که اکنون در حومه کلمبیا پرسه می‌زند، این جانور تقریباً بلافاصله پس از برخورد منقضی شد و سرنشینان خودرو آسیبی ندیدند.

اسکوبار در دهه 1980 چندین اسب آبی را از یک باغ وحش آمریکا وارد کرد و آنها را به مجموعه کانگوروها، زرافه ها، فیل ها و سایر جانوران عجیب و غریبی که در املاک خود Hacienda Napoles نگهداری می کرد، اضافه کرد. پس از کشته شدن بارون مواد مخدر در یک تیراندازی در سال 1993، این باغ به یک جاذبه توریستی تبدیل شد و در حالی که بسیاری از حیوانات از آن زمان به مکان دیگری منتقل شده اند، اسب آبی – بسیار بزرگ و سرکش برای حرکت آسان – به سادگی تکثیر شده است.


کلمبیا طرح جدیدی برای مقابله با اسب‌های آبی کوکائینی ارائه می‌کند

بدون شکارچیان طبیعی، آنها را می توان در حومه شهر و بزرگراه های اطراف آن پیدا کرد.

“این یکی از خطراتی است که حضور این گونه نشان می دهد.” دیوید اچوری لوپز، زیست شناس با مرجع محیط زیست کورنار، در توضیح این موضوع به AP گفت “بسیاری از آنها از بزرگراه عبور می کنند که در آن وسایل نقلیه زیادی عبور می کنند.”

“این برای مردم نیز یک خطر است” او گفت و خاطرنشان کرد اسب آبی ها غیرقابل پیش بینی هستند، هر لحظه می توانند به شخصی حمله کنند.

این موجودات که می توانند بیش از 2 تن وزن داشته باشند، سال گذشته در کلمبیا به عنوان گونه مهاجم معرفی شدند و تعداد آنها حدود 130 تخمین زده شده است. مقامات محیط زیست نگران هستند که در مدت هشت سال بیش از 400 اسب آبی در حومه کلمبیا در حال درختکاری باشند. ، با اشاره به اینکه حرکت آزادانه و دفع مدفوع آنها در رودخانه های محلی می تواند ترکیب آب ها را تغییر دهد و سایر حیات وحشی را که منطقه را خانه می نامند مانند گاو دریایی به خطر بیاندازد.

با این حال، عقیم‌سازی اسب‌های آبی بسیار گران است و به ازای هر اسب آبی بیش از 8000 دلار هزینه دارد و مخالفت‌های محلی با کشتن آنها شدید است. Echeverri Lopez به AP گفت که آنها آنقدر خود را برای مردم محلی دوست داشته اند که ممکن است تحمیل چنین راه حل نهایی غیرممکن باشد. یک بوم شناس که در سال 2021 مطالعه ای را انجام داد و هشدار داد که تکثیر بی رویه اسب های آبی می تواند به شدت به تنوع زیستی منطقه آسیب برساند و به قیمت جان انسان ها تمام شود، به AP گفت که مردم نتیجه گیری های او را رد کردند و او را یک “قاتل.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: