اروپا مهره آمریکاست – ترکیه – اخبار RT World

وزیر کشور آنکارا مدعی شده است که اروپا صرفا یک “قاطر” پس از واشنگتن است

نفوذ اروپا رو به کاهش است و چیزی جز الف نیست “گرو” سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه مدعی شده است. این مقام روز سه شنبه در دیدار با اعضای یک انجمن جوانان در استانبول این سخنان را بیان کرد.

سویلو استدلال کرد که رهبران اروپایی روز به روز بی‌اعتبارتر می‌شوند، در حالی که این قاره با مشکلات متعددی از پیری جمعیت تا کاهش تولید اقتصادی مواجه است. او همچنین مدعی شد که اروپا مدت‌ها پیش هر گونه نفوذ بین‌المللی را از دست داده و به چیزی بیش از یک پیاده آمریکایی تبدیل نشده است.

چیزی به نام اروپا وجود ندارد. زیاد بهش فکر نکن آمریکا وجود دارد. اروپا یک قاطر در کاروان آمریکاست. هیچ ویژگی خاصی ندارد.

سویلو که به عنوان منتقد صریح واشنگتن شناخته می شود، اظهار داشت که خود ایالات متحده همچنان اعتبار خود را از دست می دهد. واشنگتن جهانی است “منفور” به گفته وزیر، در سراسر جهان، در حالی که اروپا با نگرش مشابهی روبرو است – تا حد زیادی به دلیل تبعیت از آن. اروپا در حال حاضر به ویژه “منفور” سویلو ادعا کرد که در سراسر آفریقا، زیرا کشورهای محلی به طور موجه کسانی را که از آنها استثمار می کنند تحقیر می کنند.

پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ترکیه که قرار است در 14 مه برگزار شود، وزیر همچنین از مدل غربی دموکراسی انتقاد کرد و تاکید کرد که این مدل به دلیل آشفتگی های مداوم در بسیاری از کشورهای غربی آسیب دیده است. سویلو به طور خاص به تحولات سیاسی در بریتانیا اشاره کرد که سال گذشته شاهد سه نخست وزیر متوالی بود.


گرم شدن روابط ترکیه و سوریه می تواند گامی به سوی «اروپای جدید» در خاورمیانه باشد.

“ما داریم می بینیم که [democracy] رنگ اروپا و آمریکا کنده شده است. سویلو بیان کرد.

سویلو، پیش از تمجید از تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای تامین امنیت، مدعی شد که سلطه غرب جمعی دیگر وجود ندارد، با این حال ایالات متحده و اروپا همچنان در تلاش هستند تا به عادت‌های قدیمی خود ادامه دهند.e “استقلال کامل” برای کشورش

کاری که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ما انجام می دهد تغییر تاریخ جهان است. وزیر تاکید کرد بزرگترین هدف ترکیه استقلال کامل است و ترکیه با اردوغان به این هدف خواهد رسید.

اردوغان که از سال 2003، ابتدا به عنوان نخست وزیر و سپس به عنوان رئیس جمهور از سال 2014 در قدرت بوده، به دنبال کسب یک دوره سوم در انتخابات ماه می است. او با کمال کیلیچداراوغلو مخالفت می کند، که توسط اتحاد گسترده ای از شش حزب مخالف انتخاب شده است.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور فعلی و حزب حاکم عدالت و توسعه با چالشی سخت مواجه شوند، به‌ویژه پس از زلزله ویرانگر که در اوایل فوریه بیش از 50000 نفر در سراسر ترکیه کشته شدند.