اروپا برای کنترل کووید با تقویت‌کننده‌ها، واکسن‌هایی برای کودکان تلاش می‌کند

اروپا برای کنترل کووید با تقویت‌کننده‌ها، واکسن‌هایی برای کودکان تلاش می‌کند

آمار خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه نشان داد که بیش از 1.5 میلیون نفر بر اثر کووید-19 در اروپا جان خود را از دست داده اند. (فایل)

پاریس:

اروپا روز پنجشنبه تلاش کرد تا کنترل دوباره ویروس کرونا را به دست آورد، زیرا دولت‌ها به نشانه نگرانی فزاینده نسبت به بیماری همه‌گیری که منجر به کشته شدن 1.5 میلیون نفر در این قاره شده است، از تقویت‌کننده‌های بزرگسالان و جرقه زدن برای کودکان خردسال خواستند.

برلین، پاریس و لیسبون از جمله پایتخت‌هایی بودند که محدودیت‌های سخت‌تر کووید و کمپین‌های گسترده‌تر واکسیناسیون را بررسی کردند، زیرا افزایش موارد ابتلا و زمستان متجاوزانه تهدید می‌کند که دستاوردهای سخت‌تر علیه ویروس در تابستان را از بین ببرد.

در جمهوری چک، میلوش زمان، رئیس‌جمهور جمهوری چک، تنها چند ساعت پس از مرخص شدن برای معرفی نخست‌وزیر جدید به دلیل مثبت شدن آزمایش کووید-19 به بیمارستان بازگشت.

با توجه به اینکه دولت‌ها از قبل برای مقابله با نوع عفونی‌تر دلتا تلاش می‌کردند، کشف یک سویه جدید و دردسرساز در آفریقای جنوبی یادآور واضحی بود که مبارزه با کووید-19 هنوز به پیروزی نرسیده است.

بریتانیا، در پاسخ به نوع جدید، روز پنجشنبه اعلام کرد که سفر از شش کشور جنوب آفریقا: آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و بوتسوانا را ممنوع خواهد کرد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت که دانشمندان به شدت نگران نوع جدید هستند زیرا ممکن است نسبت به دلتا قابل انتقال تر باشد و واکسن های فعلی در برابر آن کمتر موثر هستند.

در آلمان، صدراعظم مستعفی آنگلا مرکل خواستار کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تر شد. فرانسه اقدامات تقویت کننده را افزایش داد و آژانس دارویی اتحادیه اروپا به ساخت واکسن برای کودکان پنج ساله چراغ سبز نشان داد.

حتی کشورهایی با نرخ نسبتاً بالای واکسیناسیون اکنون در حال تشدید اقدامات کووید-19 هستند که اخیراً کاهش یافته بود.

مرکل از دولت جدید که جانشین او شده است درخواست کرد اقدامات سریع و قاطعانه انجام دهد زیرا این کشور رکورد 351 مرگ و میر ناشی از کووید را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده است و شمار رسمی مرگ و میر از زمان شروع همه گیری به 100000 نفر رسیده است.

مرکل با هشدار به این که “هر روز مهم است”، از دولت جانشین خود خواست “محدودیت های تماس بیشتری” داشته باشد.

تقویت کننده تقویت کننده

آلمان مجبور شده است از بیمارستان‌های دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای کمک درخواست کند زیرا برخی از کلینیک‌ها با اضافه بار مواجه هستند.

این کشور هفته گذشته شروع به الزام مردم کرد تا قبل از اینکه بتوانند با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند یا وارد محل کار شوند، ثابت کنند که واکسینه شده اند، از کووید-19 بهبود یافته اند یا اخیراً آزمایش آنها منفی شده است.

بسیاری از مناطق آسیب دیده بازارهای کریسمس را لغو کرده اند و افراد واکسینه نشده را از بارها، سالن های ورزشی و امکانات تفریحی منع کرده اند.

بحران کووید-19 آلمان تا حدی به دلیل نرخ نسبتا پایین واکسیناسیون آن در حدود 69 درصد است، در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی مانند فرانسه، که در آن 75 درصد است – حتی اگر موارد جدید به بالاترین حد هفت ماهه رسیده است. در روز چهارشنبه

کمپین آلمانی برای شلیک های تقویت کننده با مشکلات تدارکاتی و تدارکاتی خدشه دار شده است.

در پاریس، اولیویه وران، وزیر بهداشت، گفت که تزریق های تقویت کننده کووید-19 از آخر این هفته برای همه بزرگسالان قابل دسترسی خواهد بود.

از 15 ژانویه، افراد بالای 18 سال باید مدرکی دال بر دوز تکمیلی واکسن ارائه دهند تا مجوز کووید معتبر داشته باشند، که برای ورود به رستوران‌ها، بارها، باشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی لازم است.

کمیسیون اتحادیه اروپا با افزایش فشار، توصیه کرد که گواهی واکسیناسیون این بلوک زمانی که آخرین دوز مصرف کننده بیش از 9 ماه گذشته باشد، بی اعتبار شود.

در سایر نقاط اروپا، خیابان‌های براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، با اعمال قرنطینه جزئی جدید کووید خلوت شد.

حتی پرتغال که نرخ واکسیناسیون 86 درصدی دارد، گفت که در سال جدید کار از خانه را تحمیل می کند و کافه ها و دیسکوها را می بندد.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک گفت، که تنها هفته گذشته محدودیت های سخت تری را اعمال کرد، شاهد افزایش بسیار بدتر از پیش بینی ها بوده است.

جان ها نجات یافتند

دولت چک در اوایل روز پنجشنبه وضعیت فوق العاده 30 روزه را اعمال کرد که شامل بستن بازارهای کریسمس و همچنین کلوپ های شبانه می شود.

بیمارستان‌های شرق کشور در حال تکمیل شدن هستند و برخی نیز انتقال بیماران را در سراسر کشور با بالگرد و آمبولانس آغاز کرده‌اند.

موارد افزایش یافته باعث می شود اروپا دوباره به عنوان کانون همه گیری همه گیر ظاهر شود، با مبارزه این قاره با جذب کند واکسن در برخی کشورها، نوع بسیار مسری دلتا، هوای سردتر که مردم را به داخل خانه می فرستد و کاهش محدودیت ها.

آمار رسمی خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه نشان داد که بیش از 1.5 میلیون نفر بر اثر کووید-19 در اروپا جان خود را از دست داده اند.

دانشمندان در آفریقای جنوبی گفتند نوع جدیدی که کشف کردند دارای جهش های متعدد است و آن را عامل افزایش تعداد عفونت ها می دانند.

تعداد مبتلایان روزانه در کشور آفریقایی که به شدت آسیب دیده است از ابتدای ماه جاری ده برابر افزایش یافته است.

در اروپا، آژانس دارویی اروپا، برنامه Pfizer/BioNTech را برای کودکان 5 تا 11 ساله تأیید کرد، که راه را برای واکسیناسیون در گروه سنی که ویروس به سرعت در حال گسترش است باز می کند و اتحادیه اروپا را با ایالات متحده همسو می کند. اسرائیل و کانادا

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)