اردوغان پیروزی را اعلام کرد – RT World News

رئیس جمهور کنونی ترکیه از “جشنواره دموکراسی” که به او در دور دوم پیروز شد ستایش کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از غلبه بر رقیب خود، کمال قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات، اعلام پیروزی کرد. نامگذاری انتخابات الف “جشنواره دموکراسی” اردوغان تشکر کرد “تک تک اعضای ملت” برای دادن رای خود

ما دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به نیت مردم به پایان رساندیم. اردوغان یکشنبه شب در جمع هوادارانش در استانبول گفت. ما در پنج سال آینده کشور را اداره خواهیم کرد. انشالله ما هم مانند 21 سال گذشته لایق اعتماد شما باشیم.»

اردوغان از زمانی که در سال 2003 به عنوان نخست‌وزیر انتخاب شد، یک چهره منحصربه‌فرد در سیاست ترکیه بوده است. سه دوره متوالی به عنوان نخست‌وزیر، از سال 2014 به بعد، دو دوره ریاست‌جمهوری را به دنبال داشت، و سلطان محافظه‌کار اکنون قرار است برای سومین دوره ریاست‌جمهوری خود را آغاز کند. برد یکشنبه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان با شمارش بیش از 99 درصد آرا، با 52.07 درصد از کیلیچداراوغلو به 47.93 درصد در زمان سخنرانی خود پیش بود. اگرچه کمیسیون انتخابات این کشور هنوز برنده ای را اعلام نکرده است، اما کیلیچداراوغلو شانسی برای کاهش فاصله ندارد.


روسیه و ترکیه روابط مشترک زیادی دارند، ما باید روی آنها کار کنیم - مشاور اردوغان

به دلیل واکنش دولتش به یک جفت زلزله ویرانگر در نزدیکی مرز سوریه در ماه فوریه و با توجه به اینکه اقتصاد ترکیه تحت تاثیر تورم مداوم تحت تاثیر قرار گرفته است، مسیر پیروزی اردوغان در سال جاری طولانی تر از انتخابات قبلی بود. اردوغان در دور اول رای گیری در 14 مه کیلیچداراوغلو را شکست داد و 49.5 درصد از رقیب خود را 44.8 درصد کسب کرد. با این حال، با کسب اکثریت مطلق هیچ یک از نامزدها، دور دوم انتخابات اعلام شد و نامزد سوم سینان اوگان که 5 درصد آرا را به دست آورد، حذف شد.

اردوغان در سخنرانی روز یکشنبه خود تمامی 85 میلیون شهروند ترکیه را اعلام کرد “پیروزمندان.”

در آستانه هر دو انتخابات، اردوغان و مقامات او به شدت رسانه های غربی را به دلیل طرفداری از کیلیچداراوغلو، یک میانه رو سیاسی که قول داد روابط با ایالات متحده و ناتو را اصلاح کند و مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا را از سر گیرد، محکوم کردند. تا پایان سخنرانی پیروزی خود، پیروزی اردوغان هنوز از سوی همتایان آمریکایی یا اروپای غربی وی تایید نشده بود، اما رئیس جمهور از مجارستان، صربستان، آذربایجان، قطر و فلسطین و دیگران تبریک دریافت کرده بود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: