ارتش بریتانیا «به طرز تاسف باری برای جنگ آماده نیست» – ژنرال بازنشسته – اخبار RT World

یک افسر ارشد سابق ارتش به اسکای نیوز گفت که بریتانیا فقط 22 ساعت مهمات دارد

ژنرال بازنشسته روپرت جونز به اسکای نیوز گفت: در صورت وقوع جنگ، مهمات ارتش بریتانیا در عرض 22 ساعت پس از جنگ تمام می شود. برآوردهای قبلی این رقم را حتی کمتر نشان می‌داد.

کی برلی، مجری اسکای نیوز، صبح چهارشنبه در صحبت با جونز گفت که به او گفته شده است کل ذخایر مهمات ما در اینجا در بریتانیا می تواند در حدود 22 ساعت تمام شود، اگر جنگی مانند آنچه در اوکراین دیده ایم وجود داشته باشد.

“آره،” جونز تایید کرد. بریتانیا و بسیاری از متحدان ما به طرز غم انگیزی آمادگی لازم را ندارند و ما باید پول بیشتری را برای این نوع ذخایر مهمات اختصاص دهیم.»

“این همچنین به شما می گوید که مقدار زیادی مهمات که در اوکراین خرج می شود.” او با استناد به ارقام یک اندیشکده بریتانیایی افزود که مصرف گلوله های توپ توسط کی یف را بین 4000 تا 7000 گلوله در روز و روسیه را 20000 گلوله نشان می دهد.

مشخص نیست که بریتانیا در هر زمان چند گلوله توپخانه – یا انواع دیگر مهمات – را در انبارهای خود نگه می دارد. با این حال، استفاده جونز از مصرف در اوکراین به عنوان معیاری برای یک درگیری مدرن نشان می دهد که این رقم بین 4000 تا 20000 است.


قطار مهمات اوکراین منهدم شد - وزارت دفاع روسیه

“سهام یک مشکل واقعی است” او گفت. ما، غرب، باید کارهای بیشتری انجام دهیم.»

بریتانیا از فوریه گذشته که عملیات نظامی روسیه آغاز شد، مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از موشک‌های جاولین و NLAW گرفته تا تانک‌های رزمی چلنجر و کل انبار هویتزرهای AS-90 را به اوکراین ارسال کرده است. منابع دفاعی ناشناس در ماه فوریه به اسکای گفتند که این جریان خروجی جبهه داخلی را آسیب پذیر کرده است.

در آن زمان، ژنرال بازنشسته ریچارد بارونز تخمین زد که مهمات بریتانیا را تامین می کند “در یک بعد از ظهر شلوغ تمام می شود” از مبارزه

بریتانیا بعد از ایالات متحده بزرگترین تامین کننده کمک های نظامی به اوکراین است که لندن سال گذشته 2.3 میلیارد پوند (2.77 میلیارد دلار) به نیروهای کی یف متعهد شد و متعهد شد که این مبلغ را دوباره در سال 2023 جبران کند.

بارونس گلدی، وزیر دفاع در ژانویه، در سخنانی در پارلمان گفت که در حالی که محتویات انبارهای نظامی بریتانیا مخفی نگه داشته می‌شود. ما هرگز به زیر خط امنی که برای امنیت ملت خود نیاز داریم نخواهیم رفت.» بر اساس گزارش پارلمانی، وزارت خزانه داری بریتانیا سال گذشته 560 میلیون پوند برای تکمیل سهام بریتانیا متعهد شد و 2 میلیارد پوند دیگر در بودجه بهار مارس اعلام کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: