ادعاهای غرامت جرقه کووید در استرالیا افزایش یافت – RT World News

دولت استرالیا پس از دریافت بیش از 10000 ادعای غرامت از افرادی که به دلیل واکسن کووید-19 دچار عوارض جانبی و از دست دادن درآمد شده اند، ممکن است مجبور شود ده ها میلیون دلار را برای پرداخت هزینه کند.

تحت طرح غرامت بدون تقصیر، مدعیان واجد شرایط می‌توانند برای پرداخت غرامت بین 5000 دلار استرالیا (3646 دلار آمریکا) تا 20000 دلار استرالیا (14585 دلار آمریکا) برای پوشش هزینه‌های پزشکی و دستمزدهای از دست رفته در نتیجه بستری شدن در بیمارستان پس از تزریق واکسن درخواست کنند. پورتال آنلاین این طرح قرار است ماه آینده راه اندازی شود.

با این حال، ارقام رسمی حاکی از آن است که بیش از 10000 نفر از زمانی که ثبت نام در وب سایت وزارت بهداشت در ماه سپتامبر افتتاح شد، تمایل خود را برای ارائه ادعا اعلام کرده اند. اگر هر ادعا تایید می شد، دولت می توانست با صورتحساب حداقل 50 میلیون دلار استرالیا (36.46 میلیون دلار آمریکا) مواجه شود.

به گفته اداره کالاهای درمانی که محصولات بهداشتی ملی را تنظیم می کند، تا 7 نوامبر حدود 78880 عارضه جانبی برای واکسیناسیون مرتبط با کووید در استرالیا رخ داده است. اکثر عوارض جانبی جزئی بود، از جمله سردرد، حالت تهوع و درد بازو.

ادامه مطلب


پزشک ارشد استرالیایی هشدار می‌دهد که واکسینه نشده، «زندگی تلخ و بسیار تنهایی» خواهد داشت

فقط افرادی که یک واکنش نامطلوب متوسط ​​تا قابل توجه را تجربه کرده اند که منجر به بستری شدن حداقل یک شب در بیمارستان شده است، واجد شرایط پوشش تحت طرح دولت هستند. کسانی که به دنبال 20000 دلار یا کمتر هستند باید مدرکی ارائه دهند که ادعای آنها مربوط به واکسن است – اگرچه هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه دقیقاً چه شواهدی قابل قبول است وجود ندارد.

“حوادث نامطلوب، حتی اگر برای تعداد کمی از مردم اتفاق بیفتد، برای مردم تاثیر می گذارد، واقعاً بسیار ویرانگر است.” کلر ایوز، رئیس بخش سهل انگاری پزشکی در شرکت جبران خسارت شاین وکلا، به Sydney Morning Herald گفت.

از جمله عوارض جانبی تحت پوشش، اختلال لخته شدن خون است “ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS)” مرتبط با واکسن AstraZeneca و میوکاردیت و پریکاردیت بیماری های قلبی مرتبط با واکسن فایزر سایر عوارض جانبی پذیرفته شده گزارش شده عبارتند از: سندرم گیلن باره، یک بیماری عصبی نادر، و ترومبوسیتوپنی ایمنی (خونریزی بیش از حد به دلیل سطوح پایین پلاکت).

ادعاهای بیش از 20000 دلار، از جمله موارد مربوط به مرگ و میر ناشی از واکسن، توسط یک هیئت حقوقی مستقل از کارشناسان حقوقی ارزیابی شده و غرامت بر اساس توصیه های آن پرداخت خواهد شد. بر اساس گزارش ها، 9 نفر پس از واکنش نامطلوب به یکی از سه واکسن موجود در کشور جان خود را از دست داده اند.

ایو به مورنینگ هرالد گفت که شرکت او از تعدادی از طرفین دعوی در مورد عوارض جانبی واکسن نمایندگی می کند، از جمله چندین نفر که واجد شرایط این طرح نیستند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!