اخبار جعلی در مورد معامله حشیش استرالیا و طالبان در سرفصل های جهانی – اخبار RT World

یک شرکت کوچک مشاوره پزشکی استرالیایی پس از اینکه گزارش شد که شرکت Cpharm مستقر در استرالیا با طالبان قراردادی برای تامین مالی یک کارخانه فرآوری حشیش به ارزش 450 میلیون دلار بسته است، درگیر طوفان رسانه‌ای شد.

روز چهارشنبه، آژانس خبری پژواک افغانستان به نقل از قاری سعید خوستی، سخنگوی وزارت داخله گزارش داد که شرکت Cpharm استرالیا 450 میلیون دالر را برای ایجاد یک کارخانه پروسس حشیش در افغانستان سرمایه گذاری خواهد کرد.

این گروه رسانه ای بار دیگر به نقل از خوستی اعلام کرد که نمایندگان این شرکت مستقر در استرالیا با مقامات طالبان دیدار کرده اند و کار عملی این کارخانه به زودی آغاز خواهد شد. این داستان ادعا می‌کند که این مرکز داروها و کرم‌های خاصی تولید می‌کند.

ادامه مطلب


سازمان ملل می گوید داعش در افغانستان به طور چشمگیری گسترش یافته است

حتی به نقل از سخنگوی وزارت داخله گفته می شود که طالبان می خواهند یک چارچوب قانونی ایجاد کنند تا به کشور اجازه دهد از محصولات کشاورزی ممنوع شده فعلی بهره مند شود. علیرغم این ممنوعیت، ادعا شد که Cpharm در حال حاضر 10000 جریب زمین در افغانستان برای کشت حشیش دارد.

این گزارش توسط تعدادی از خبرگزاری های جهانی، از جمله تایمز لندن، که نام این شرکت استرالیایی را نیز معرفی کرد، دریافت کردند. حساب‌های تایید شده توییتر مرتبط با بی‌بی‌سی و العربیه مستقر در دبی نیز این ادعا را منتشر کردند.

با این حال، روز پنجشنبه Cpharm استرالیا این گزارش ها را رد کرد. تونی گابیتس، مدیر مالی Cpharm استرالیا، به رویترز گفت که آنها هیچ معامله ای در خارج از کشور یا هیچ معامله ای در رابطه با حشیش نداشته اند. “ما فقط در تلاشیم تا مشخص کنیم که برای متوقف کردن آن چه کاری انجام خواهیم داد.” او اضافه کرد.

ما امروز احتمالاً 40 یا 50 تماس داشته ایم. این فقط خارج از کنترل است و همه اینها دروغ است، بچه های رسانه… هیچ بررسی دقیقی در مورد آنچه می خواهند منتشر کنند، انجام نمی دهند.” او گفت.

گابیتس اظهار داشت که این تجارت خانوادگی با 17 کارمند، که از مرکز منطقه ای میتلند، نیو ساوت ولز فعالیت می کند، توصیه های پزشکی در مورد محصولات دارویی ارائه می دهد و هرگز نمی تواند 450 میلیون دلار بودجه جمع آوری کند.

“بیشتر شرکت هایی که ما با آنها سر و کار داریم به آن مقاله نگاه می کنند و می خندند.” گابیتس گفت، اما در صورتی که به شهرت کسب و کار لطمه بخورد، روند قانونی را رد نکرد.

Gabites معتقد است که داستان با یک حساب کاربری مرتبط با طالبان شروع شد که در مورد شرکتی به نام Cpharm توئیت می کرد، که ممکن است شرکت دیگری با نام مشابه باشد.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!